RS slēpj augļotāju, kurš aizdos 132 miljonus trolejbusu iegādei (283)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Iemesls, kāpēc viena jauna trolejbusa izmaksas ir gandrīz divreiz lielākas nekā pirms četriem gadiem, esot transportlīdzekļu specifikācija. Viens 12 metrus garš «Škoda» trolejbuss iepriekšējā iepirkumā 2009.gadā maksāja 490 000 eiro (344 000 latu), kas ir gandrīz divreiz mazāk, nekā šā gada piedāvājumā - viena trolejbusa iegāde izmaksās vairāk nekā 808 000 eiro (568 000 latu).

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» preses sekretārs Viktors Zaķis atzina, ka «»Rīgas satiksmes» trolejbusu iepirkumā cenu nosaka tas, ka visi trolejbusi ir 18 metrus garie, kas visiem ražotājiem ir aptuveni par 50% dārgāki nekā 12 metrus garie. Šobrīd maksimāli iespējamo iepirkuma cenu trolejbusiem veido trolejbusu bāzes modelis, kā arī

papildu aprīkojums, kas paredzēts tehniskajā specifikācijā

- visi Rīgas trolejbusi tiks aprīkoti ar dīzeļģeneratoriem, kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamām rezerves daļām 150,000 kilometru nobraukumam, kas ir vairāk nekā 2 gadu nobraukumam, utt.,» skaidro «Rīgas satiksme».

Uzņēmuma «Škoda» mājaslapā atrodamā informācija liecina, ka arī Slovākijas pilsētai Prešovai jauni

trolejbusi vēl pirms pāris gadiem izmaksājuši krietni lētāk,

nekā grasās maksāt «Rīgas satiksme». No 2011. līdz 2014.gadam paredzēts piegādāt 20 «Škoda 30 Tr SOR» un «Škoda 31 Tr SOR» troljebusus, no kuriem 15 ir 18 metrus gari, un pieci - 12 metrus gari. Prešovai šis darījums izmaksājis 235 miljonus čehu kronu jeb 9,1 miljonu eiro (6,4 miljonus latu).

Zaķis norādīja, ka Prešovas gadījumā runa ir par cita tipa trolejbusiem un arī to tehniskā specifikācija «Rīgas satiksmei» neesot zināma, tādēļ to komentēt nav iespējams.

«Rīgas satiksme» pagaidām arī

nesniedz skaidru atbildi, kur tiks rasts finansējums trolejbusu iegādei.

Uzņēmuma budžetu veido divas pozīcijas - Rīgas domes dotācijas un ienākumi no biļešu pārdošanas. Kā ziņots, transportlīdzekļi tiks iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājam samaksājot astoņus gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža.

Līdzīgu viedokli pauda arī Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) - tā kā trolejbusi ir garāki un to komplektācijā uzreiz būs iekļauti kondicionieri, videonovērošanas iekārtas, monitori un citas pozīcijas, sadārdzinājums ir saprotams. Viņš arī piebilda, ka dīzeļģeneratori ļaus bez papildu aprīkojuma pagarināt pašreizējos maršrutus par divām līdz trim pieturām bez papildu ieguldījumiem infrastruktūrā.

Ušakovs uzsvēra, ka pilsētai ir svarīgi iegādāties lielākas ietilpības transportlīdzekļus, jo pašlaik lielākā daļa trolejbusu ir pārpildīti un iedzīvotāji sūdzas gan par klimatu, gan drošību sabiedriskajā transportā.

Ušakovs apgalvoja, ka šis iepirkums uzņēmumam papildu izdevumus neradīs,

jo jaunās kredītsaistības aizvietos daļu iepriekšējo aizņēmumu, kas ir noslēgušies, līdz ar to kopējā aizdevumu atmaksas summa nemainīsies.

Jau ziņots, ka «Rīgas satiksme» ir paziņojusi trolejbusu iepirkuma procedūras uzvarētāju - «Škoda Electric», kas piedāvā trolejbusu «Škoda 27 TR Solaris» piegādi. Iepirkuma procedūras rezultātā tika noteikta maksimāli pieļaujamā iepirkuma summa 131,8 miljoni eiro (aptuveni 92,63 miljoni latu) apjomā par vismaz 125 trolejbusu iegādi, vienlaikus paredzot, ka par šo summu tiks pieprasīti papildus 38 trolejbusi. Zaķis stāstīja, ka tādējādi iepirkuma summa un transportlīdzekļu skaits var tikt samazināts līguma izpildes laikā, taču viņš pagaidām nevarēja paskaidrot, no kādiem apstākļiem un lēmumiem tas atkarīgs.

«Rīgas satiksme» autobusu un trolejbusu iepirkuma konkursos iesniegtos

piedāvājumus atvēra šā gada 31.janvārī, un to izvērtēšana ilga piecus mēnešus.

Trolejbusu iepirkuma konkursā «Škoda» bija vienīgais pretendents, bet autobusu iepirkuma konkursā piedāvājumus iesnieguši četri ražotāji - «Solaris» no Polijas, vācu ražotāji «Mercedes Benz», Itālijas, Francijas un Vācijas dibinātā kompānija «Iveco», kā arī Latvijā izveidotais uzņēmums «Amoplant». Šo piedāvājumu izvērtēšana turpinās.

«Rīgas satiksmes» attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot gados vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus «Rīgas satiksme» centīsies pārdot izsolē.

Plānots, ka no 175 autobusiem 70% būs 18 metrus garie transportlīdzekļi, bet 30% - standarta īsie autobusi, savukārt visi trolejbusi būs 18 metrus gari.

    Komentāri (283)CopyLinkedIn Draugiem X
    Svarīgākais
    Uz augšu