Augulis: Jātiek skaidrībā par vilcienu iekavēto renovāciju un PV iespējām finansēt jaunus vilcienus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Ir jātiek skaidrībā, kāpēc Latvijā joprojām uz sliedēm nav renovēto lokomotīvju un sastāvu un kādas vispār ir iespējas AS «Pasažieru vilciens» (PV) realizēt jaunu vilcienu iepirkumu, intervijā aģentūrai LETA norāda satiksmes ministra amata kandidāts Uldis Augulis (ZZS).

Līdzšinējais vilcienu iegādes process esot nomuļļāts jau teju desmit gadus.

Kā skaidro Augulis, stājoties amatā, viņš iedziļināšoties, kāpēc Latvijā patlaban uz sliedēm joprojām nav renovēto lokomotīvju un sastāvu, kam patlaban jau bija jābūt. Tāpat viņš pētīšot, kādas iespējas ir PV realizēt jaunu vilcienu iepirkumu. «Ar jauno vilcienu iepirkumu kaut kā mums neveicas. Vai nu PV ir dibināts zem nepareizām zvaigznēm, vai ir kāda cita vaina, kāpēc neizdodas. Drīz būs desmit gadi, kopš nav izdevies iepirkt jaunus vilcienus,» uzsver ministrs.

Ņemot vērā, ka jauno vilcienu iepirkuma darījuma summa varētu būt ap 200 miljoniem eiro,

Augulis gatavojas arī izvērtēt, vai PV šādu darījumu var atļauties,

kā arī to, vai ir kredītu iespējas un kādas tās ir. «Jautājumi ir jāvērtē, lai pieņemtu pareizāko lēmumu. Kompleksi jārisina - gan saistībā ar dzelzceļa elektrifikāciju, ja nav vilcienu, gan citiem,» skaidro Augulis.

Vaicāts, ka plāno uzraudzīt vērienīgo iepirkumu, potenciālais ministrs norāda, ka topošais premjers Māris Kučinskis (ZZS) ir paudis, ka viņš gribētu lielos stratēģisko investīciju projektus vai iepirkumus centralizēt. Līdz ar to šajā procesā būtu iesaistīts Pārresoru koordinācijas centrs vai kāda cita institūcija.

Kā ziņots, PV ar jauno vilcienu piegādātāju līgumu plāno noslēgt gada vidū, pieļaujot, ka kopējā līguma summa varētu būt ap 200 miljoniem eiro, un pirmos kredītmaksājumus veikt 2017.gadā, intervijā aģentūrai LETA skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

Janvārī esot sākta iepirkumu dokumentācijas tālāka saskaņošana ar Satiksmes ministriju, kā arī ar Finanšu, Tieslietu ministriju un Valsts kanceleju. Pēc saskaņošanas pieciem pretendentiem tiks nosūtīti aicinājumi iesniegt piedāvājumus otrajai kārtai. Februāra pirmajā pusē esot plānots pabeigt saskaņošanu un februāra vidū vai beigās sākt otro kārtu, skaidro Lubāns.

PV iepirkumu komisija dalībai elektrovilcienu iepirkuma otrajā kārtā apstiprināja visus piecus pretendentus, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Tie ir Spānijas uzņēmums «Patentes Talgo S.L» («Talgo»), Šveices uzņēmuma «Stadler» Polijas meitasuzņēmums «Stadler Polska Sp. z o.o.» («Stadler»), «Siemens AG» un «Sinara Group» Krievijas kopuzņēmums «Uraļskije lokomotivi», Spānijas uzņēmums «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un Čehijas uzņēmums «Škoda vagonka a.s.».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu