«Swedbank» Latvijā pērn strādāja ar 104 miljonu peļņu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

«Swedbank» Latvijā pērn strādāja ar 104 miljonu eiro peļņu, kas ir par 14% mazāk nekā 2015.gadā. Rezultātu pamatā ietekmējusi veikto uzkrājumu atbrīvošana mazākos apjomos nekā iepriekš, informē banka.

«Swedbank» 2016.gadā veica iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanu 1,1 miljona eiro apjomā, salīdzinoši ar 25 miljoniem eiro 2015.gadā.

«Swedbank» vadītājs Latvijā Reinis Rubenis paziņojumā medijiem uzsver, ka pērn pirmo reizi septiņu gadu laikā «Swedbank» pieredzēja veselīgu kredītportfeļa pieaugumu gan uzņēmumiem, gan privātpersonām. Kreditēšanu sekmēja zemās procentlikmes un mājsaimniecību patēriņa izaugsme.

Pērn kredītportfelis pieauga par 4%, salīdzinot ar 2015.gada decembri, ko veicināja patērētāju noskaņojuma uzlabošanās. Pieaugums vērojams visos segmentos, ieskaitot kredītus uzņēmumiem, patēriņa finansēšanu, līzingu un hipotekāro kreditēšanu, ko veicināja «Danske bankas» portfeļa pārņemšana jūnijā.

No jauna izsniegto kredītu apjoms 2016.gadā sasniedza 804 miljonus eiro, tostarp kreditēšana privātpersonām palielinājās par 25%, salīdzinot ar 2015.gadu. Kopējais kredītportfelis 2016.gada beigās sasniedza 3,24 miljardus eiro.

Depozītu apjomi pieauga par 13% gada laikā. Kopējais depozītu portfelis 2016.gada beigās sasniedza 4214 miljonus eiro.

Tīrie procentu ienākumi gada laikā auguši par 2%, ko galvenokārt ietekmējis kredītportfeļa pieaugums, kas iekļāva arī no «Danske Bank» pārņemtos portfeļus.

Tīrie komisiju ienākumi 2016.gadā pieauguši par 1%. Augstāka klientu aktivitāte palielināja ieņēmumus no karšu un maksājumu darījumiem. Pieaugot pārvaldīto aktīvu apjomiem, palielinājās ieņēmumi no pārvaldīšanas komisijas maksām. Tajā pašā laikā tīros komisijas naudas ienākumus negatīvi ietekmēja starpbanku komisijas maksas ierobežojumi. Savukārt karšu pirkumu skaits audzis par 13%.

Kopējie izdevumi ir auguši par 4%, kas lielākoties saistīts ar personāla izdevumu palielināšanos.

«Swedbank» vērš uzmanību, ka tā turpina uzlabot digitālos risinājumus, jo klientu paradumi strauji attīstās un virzās uz mobilo pakalpojumu izmantošanu. «Swedbank» mobilās lietotnes aktīvo lietotāju skaits palielinājās par 19% pērn ceturtā ceturkšņa laikā un par 61% gada laikā. «Swedbank» mobilai lietotnei patlaban ir 144 000 aktīvie lietotāji.

Pērn tika veiksmīgi ieviestas bezkontakta kartes un attīstīta šādu norēķinu pieņemšanas infrastruktūra. Tāpat 2016.gadā «Swedbank» ieviesa unikālu un starp tirgotājiem pieprasītu karšu norēķinu pieņemšanas rīku - karšu mini termināli, kuru savieno ar mobilo tālruni un var lietot jebkurā vietā ar mobilo pārklājumu.

Banka atzīmē, ka tās pastāvīgais mērķis ir palielināt finanšu zināšanas sabiedrībā. Pērnruden «Swedbank» atklāja izglītojošu portālu «manasfinanses.lv», lai palīdzētu klientiem pieņemt izsvērtus un sabalansētus lēmumus par savām naudas lietām.

«Swedbank» ir pēc aktīviem un pēc klientu skaita lielākā banka.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu