Latvija gatava parakstīt starpvalstu līgumu par «Rail Baltica» īstenošanu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Latvija gatava parakstīt starpvalstu līgumu par Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas projekta «Rail Baltica» īstenošanu.

Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS) preses sekretārs Andrejs Vaivars aģentūrai LETA apliecināja, ka Latvija politiski ir gatava šo vienošanos parakstīt 31.janvārī Baltijas valstu premjerministru tikšanās laikā Tallinā pēc līguma apstiprināšanas valdībā 24.janvārī.

Arī Satiksmes ministrijā aģentūrai LETA pauda, ka Latvija ir gatava parakstīt vienošanos un nākamnedēļ to plānots virzīt apstiprināšanai valdībā.

Jau vēstīts, ka Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis pirmdien, 16.janvārī, izteicās, ka nav pārliecināts, vai līgumu, kas regulēs vispārējo «Rail Baltica» projektu - maršrutu, sagatavošanās darbu laika grafiku, infrastruktūras īpašumtiesību jautājumus un būvniecības finansējumu - izdosies parakstīt Baltijas valstu premjerministru tikšanās laikā 31.janvārī Tallinā.

Viņš norādīja, ka Lietuvas galvenā pozīcija «Rail Baltica» jautājumā ir nemainīga, tomēr valstij ir nepieciešama detalizētāka informācija, lai parakstītu konkrētus līgumus.

Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa novembrī paziņoja, ka valstīm pusgada laikā ir jāparaksta līgumi, kuros noteikta projekta virzība. Dokuments ir nepieciešams, lai projekts būtu neatgriezenisks un būtu pamats sarunām ar Eiropas Komisiju par atbalstu pēc 2020.gada.

«Rail Baltica» būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot «Rail Baltica II» pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai «Rīga», Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināļi, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu