Ar ūdeņradi darbināmos transportlīdzekļus «Rīgas satiksmei» par € 21,5 miljoniem piegādās uzņēmums «Solaris Bus & Coach»

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Austra Helēna Žaggere/LETA

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» daudzmiljonu iepirkumā par ar ūdeņradi darbināmu transportlīdzekļu iegādi uzvarējis Polijā reģistrēts uzņēmums S.A. «Solaris Bus & Coach», liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Kopējā līgumcena paredzēta 21 499 670 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis aģentūrai LETA pastāstīja, ka transportlīdzekļu iegāde tiek veikta plašāka projekta ietvaros. Eiropas Savienības projekts paredz ūdeņraža ceļu izbūvi, un tā laikā plānots izbūvēt ūdeņraža uzpildes staciju Rīgā, Jelgavas ielā, kā arī iegādāties desmit trolejbusus un desmit autobusus ar ūdeņraža dzinējiem.

Viņš atgādināja, ka šo projektu realizācijai «Rīgas satiksme» aizņemsies 100 miljonus eiro no «SEB bankas».

Jau iepriekš tika ziņots, ka nākamgad Rīgas ielās varētu sākt kursēt jauni, ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi un autobusi. Mērķis šādu transportlīdzekļu iegādei esot samazināt izmešu daudzumu, kas nonāk gaisā, sadegot dīzeļdegvielas produktiem.

Tāpat vēstīts, ka 100 miljonu eiro aizņēmums «Rīgas satiksmei» nepieciešams triju projektu īstenošanai, tostarp elektrotransporta kustības nodrošināšanai Skanstes ielā - jaunas tramvaja līnijas posma izbūvei, esošās rekonstrukcijai un jaunu zemās grīdas tramvaju iegādei.

Tāpat kredīts nepieciešams zemās grīdas tramvaju ieviešanas Rīgā projekta otrā posma realizācijai - 4.tramvaja maršruta pielāgošanai zemās grīdas tramvaju parametriem un tramvaju iegādei, kā arī apakšstaciju un kabeļu saimniecības rekonstrukcijai 6. un 11.tramvaja maršrutos, ražošanas ēku rekonstrukcijai Brīvības ielā 191.

Ar piesaistītajiem līdzekļiem paredzēta arī ar ūdeņraža elementu darbināmu transportlīdzekļu iegāde, ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes infrastruktūras izbūve.

Aizdevuma līguma juridiskais termiņš ir desmit gadu, bet kredīta atmaksas termiņš - 21 gads. Pievienotā likme - 1,64%. Par kredīta nodrošinājumu kalpos projektu realizācijas laikā radītā infrastruktūra un iegādātie transporta līdzekļi.

Tāpat ziņots, ka ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes staciju jaunā, ar ūdeņradi darbināmā transporta vajadzībām plānots izbūvēt par 4,5 miljoniem eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu