No Ķīnas uz Rīgu izbraucis pirmais testa konteinervilciens

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Šodien no Ķīnas pilsētas Jivu uz Rīgu izbraucis pirmais testa konteinervilciens, informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Pirmo kontenervilcienu pavadījuši satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), VAS «Latvijas Dzelzceļš» pārstāvji, Ķīnas dzelzceļa Šanhajas nodaļas kustības un pārvadājumu direktora vietnieks, Jivu pilsētas ģenerālsekretārs, vicemērs, uzņēmuma «YXE International Container Train» valdes priekšsēdētājs Timmijs Fengs un Latvijas vēstnieks Ķīnā Māris Selga.

Testa vilciena maršruts Jivu-Zabaikaļska-Rīga ir 11 066 kilometrus garš,

un tas noslēgsies novembra sākumā ar sagaidīšanu Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Testa konteinervilciena braucienu organizē «LDz Loģistika» un Ķīnas dzelzceļš sadarbībā ar «TransContainer».

Augulis uzsvēra, ka

šodien ir piedzīvots valstiski vēsturisks notikums tranzīta jomā,

jo realitātē piedzīvojam nozīmīga darba acīmredzamu rezultātu - ir dots starts testa vilcienam, kas ir ceļā uz Rīgu.

«Esmu gandarīts par šo sasniegumu, jo tas ir panākts samērā īsā laikā, ņemot vērā nozares specifiku un izaicinājumus, ar kuriem esam saskārušies pēdējā gada laikā. Vasarā darba vizītē biju Ķīnā un vienojos par abu valstu sadarbību. Šis jau ir praktisks solis, kas seko pēc minētās vizītes, un es ceru, ka līdz ar šo notikumu turpināsim sekmīgi attīstīt sadarbību ar Ķīnu tranzīta un loģistikas jomā,» uzsvēra satiksmes ministrs.

SM atgādināja, ka «Latvijas Dzelzceļš» šā gada 12.jūlijā ministra vizītes Ķīnā laikā parakstīja nodomu protokolu ar Ķīnas dzelzceļu par sadarbību vilciena «China Railway Express» attīstīšanā no Ķīnas uz Eiropu. Savukārt «LDz Loģistika», kam nodomu protokolā deleģēta koordinatora funkcija, kopā ar partneriem ir ne tikai nodrošinājusi kompleksa pārvadājuma izstrādi no Ķīnas uz Latviju, bet arī ļoti aktīvi strādā ar klientiem, lai šādi vilcieni turpmāk kursētu regulāri.

Kopš vasaras vidus «LDz Loģistika» sadarbībā ar partneriem ir izstrādājusi vienotu tarifu dzelzceļa kravu pārvadājumu piedāvājumu trijos maršrutos no Ķīnas līdz Latvijai. Papildus tam kopā ar Latvijas tranzīta nozares uzņēmumiem «LDz Loģistika» ir izstrādājusi kompleksu piedāvājumu tālākiem pārvadājumiem arī uz Skandināvijas valstīm un sadarbojas gan ar SM atašeju Ķīnā, gan veido tiešu sadarbību ar kravu īpašniekiem un nosūtītājiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu