Arodbiedrība: Ierēdņi sāk ieklausīties taksometru vadītāju ierosinājumos

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Pēc 8.septembrī notikušā taksometru vadītāju brīdinājuma brauciena ap Ministru kabineta ēku ierēdņi sākuši ieklausīties taksometru vadītāju ierosinājumos, pavēstīja Taksometru vadītāju arodbiedrības pārstāvji.

Arodbiedrība ir gandarīta par valdības pretimnākšanu, samazinot plānoto maksājumu (fiksēto sociālā nodokļa avansa maksājumu) par vienu mašīnu no 280 līdz 130 eiro mēnesī.

«Esam panākuši, ka patentmaksa būs daudz adekvātāka, nekā pirms tam bija ieplānota. 280 eiro būtu bijis nesamērīgi un neizpildāmi,» sacīja arodbiedrības valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.

Vienlaikus gan viņš atzina, ka joprojām nav uzklausīts taksometru vadītāju ierosinājums, ka maksājumi būtu jāveic nevis par mašīnu, bet gan konkrētajam taksometru vadītājam. «Tas ir nepieciešams gan tāpēc, ka ir mašīnas, ar kurām strādā tikai viens vadītājs, bet ir arī tādas, kuras izmanto vairāki taksometru vadītāji. Taču galvenais arguments ir cits - taksometra vadītājs būtu personīgi motivēts nepazaudēt savu patentu, un tas palīdzētu nozarei attīrīties no negodīgiem un savu darbu pavirši darošiem taksometru vadītājiem, kas met ēnu uz visu nozari,» pauda arodbiedrības vadītājs.

Tāpat taksometru vadītāji joprojām uzskata, ka visā Latvijas teritorijā ir jābūt vienotai vieglo taksometru licencēšanas sistēmai, kāda tā patlaban ir, veicot pasažieru komercpārvadājumus ar autobusiem. Licencēšana būtu uzticama Autotransporta direkcijai, kuras rīcībā ir nepieciešamais nodrošinājums un pieredze licencēšanas veikšanai.

«Vienotā licencēšanas kārtība mazinātu birokrātiju un administratīvo slogu taksometru pārvadātājiem. Šobrīd katra pašvaldība ir tiesīga savā teritorijā noteikt atšķirīgas prasības vieglo taksometru licencēšanai, un, ja taksometra vadītājs vēlas strādāt gan Rīgā, gan citās pašvaldībās, tai skaitā Mārupē, Jūrmalā, Garkalnē, Jelgavā, Ogrē un Tukumā, tad ir nepieciešams izņemt atļaujas visās pašvaldībās,» skaidroja Aksjonovs.

Aģentūra LETA jau rakstīja, ka 8.septembrī vairāki desmiti dažādu zīmolu taksometru riņķoja ap Ministru kabinetu, piedaloties Latvijas Taksometru arodbiedrības organizētajā taksometru vadītāju brīdinājuma pasākumā, kura mērķis bija pievērst valdības uzmanību taksometru nozares problēmām un protestēt pret «nepārdomātu likumu un normatīvo aktu pieņemšanu».

    KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
    Svarīgākais
    Uz augšu