Universālā pasta pakalpojuma sniegšana pērn nav radījusi zaudējumus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Universālā pasta pakalpojuma sniegšana, tostarp iekšzemes un pārrobežu vēstuļu, pasta paku sūtījumi, aizvadītajā gadā nav radījusi zaudējumus, secinājusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izskatot AS «Latvijas Pasts» ziņojumu par universālā pasta pakalpojuma saistību izpildes tīrajām izmaksām 2015.gadā.

Saskaņā ar Pasta likumu tīrās izmaksas kompensē, ja universālā pasta pakalpojuma sniedzējs pierāda, ka tas ir pakļauts netaisnīgam apgrūtinājumam un universālā pasta pakalpojuma saistību izpilde rada zaudējumus. «Latvijas Pasta» aprēķinātās 2015.gada tīrās izmaksas universālā pasta pakalpojuma saistību izpildē nav radījušas zaudējumus.

Lai veicinātu efektīvu universālā pasta pakalpojuma sniegšanu, universālā pasta pakalpojuma saistības paredz kvalitātes prasības attiecībā uz pasta sūtījumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi (biežumu, ātrumu, regularitāti), kā arī kvalitātes prasības attiecībā uz pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un pasta tīkla piekļuves punktu izvietojumu un skaitu.

Tāpat nepieciešams nodrošināt visiem pasta pakalpojumu lietotājiem iespēju izmantot universālā pasta pakalpojuma sarakstā ietilpstošos pasta pakalpojumus par vienotu tarifu visā Latvijas teritorijā, kā arī sniegt universālo pasta pakalpojumu ekonomiski izdevīgākajā veidā.

SPRK pienākumos ietilpst uzraudzīt pasta pakalpojumu sniegšanas atbilstību normatīvo aktu prasībām, jo īpaši universālā pasta pakalpojuma saistību izpildi regulatora noteiktajām prasībām, kā arī rūpēties par konkurences veicināšanu nozarē un klientu interešu aizstāvību. Regulators katru gadu saskaņā ar Pasta likumu uzrauga un izvērtē «Latvijas Pasta» sniegto informāciju par universālā pasta pakalpojuma saistību izpildi.

2015.gadā universālā pasta pakalpojuma saistības ietvēra iekšzemes un pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu (tajā skaitā ierakstītu un apdrošinātu) savākšanu, šķirošanu pārvadāšanu un piegādi, kuru svars nepārsniedz divus kilogramus, iekšzemes un pārrobežu pasta paku sūtījumu (tajā skaitā apdrošinātu) savākšana, šķirošana, pārvadāšana un piegāde, kuru svars nepārsniedz desmit kilogramus, un pārrobežu pasta paku (tajā skaitā apdrošinātu) piegādi, kuras saņem no citām Eiropas Savienības valstīm un kuru svars nepārsniedz 20 kilogramus.

Kā ziņots, balstoties uz 2016.gada pirmā pusgada darbības operatīvajiem finanšu rezultātiem, «Latvijas Pasts» ir aprēķinājis prognozētos preses piegādes pakalpojumu sniegšanas zaudējumus 2016.gadā, kas ir 4 696 000 eiro, un tie pilnā apmērā būtu jākompensē 2017.gadā.

Valdība šā gada 13.septembrī atbalstīja grozījumus Pasta likumā, paredzot preses piegādes pakalpojumu sniegšanas zaudējumu kompensēšanu «Latvijas Pastam» par 2016.gadu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu