«Ādažu čipsu» ražotājs šogad iepirks par 33% vairāk kartupeļu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Pieaugot kartupeļu čipsu noietam, zīmola «Ādažu čipsi» ražotājs SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» (iepriekš «Latfood») šogad plāno iepirkt 20 000 tonnu kartupeļu, kas ir par 33% vairāk nekā pērn, informēja uzņēmumā.

Tikmēr zemnieku pārstāvji atzīst, ka spēj šos apjomus sagādāt, lai gan šogad lielas problēmas rada ieilgušās lietavas, kas pūdē kartupeļus.

Šāds ražošanas apjomu pieaugums galvenokārt saistīts ar jauno kartupeļu čipsu veidu - «katliņčipsu» un «vafeļčipsu» - noieta pieaugumu Latvijā un eksporta tirgos, lielākoties Skandināvijā.

«Čipsu ražošanai nepieciešami kartupeļi ar augstu cietes saturu un ļoti zemu cukura līmeni, lai čipsiem būtu gaiši zeltaina nokrāsa, kas atbilst standartiem. Tāpat svarīgi ir arī kartupeļu uzglabāšanas nosacījumi. Čipsu kartupelis ir jutīgs pret temperatūras svārstībām. To nepieciešams uzglabāt nemainīgā temperatūrā, tādēļ mums ir noliktavas ar automātisko temperatūras uzturēšanas sistēmu,» norādīja uzņēmuma agroservisa direktors Ilgvars Krūmiņš.

Arī zemnieki atzīst, ka kartupeļi ir salīdzinoši sarežģīta un resursu ietilpīga kultūra, turklāt šogad problēmas rada fakts, ka pārāk biežo lietavu dēļ kartupeļi pūst.

«Kartupeļu audzēšanai nepieciešami lieli degvielas, mēslošanas un augu aizsardzības līdzekļu, kā arī darbaspēka resursi. Stādījumi var ciest nelabvēlīgos laika apstākļos, turklāt šogad lielu postu ir nodarījušas pārmērīgās lietavas,» atzina zemnieku saimniecības «Piekalnes» īpašniece Ināra Pakalna.

Kopš 1993.gada uzņēmums katru gadu palielina kartupeļu iepirkuma apjomus, sadarbojoties ar 18 Latvijas kartupeļu audzētājiem, kas spēj nodrošināt labu kartupeļu kvalitāti un zināmas šķirnes.

No šā gada jūlija sākuma «Ādažu čipsi» gatavo produkciju no jaunās ražas kartupeļiem, bet septembrī sāksies kartupeļu iepirkšana uzglabāšanai noliktavā. Noliktavās tiek glabāti aptuveni 15 000 tonnu kartupeļu, savukārt dienā ražotnē Ādažos tiek pārstrādātas aptuveni 100 tonnas kartupeļu.

Latvijā tiek audzētas aptuveni 60 dažādas kartupeļu šķirnes, Eiropā - aptuveni 1000, taču čipsu izgatavošanai derīgas ir vien mazāk nekā desmit šķirnes. «Ādažu čipsu» un «Taffel» produkcija Latvijai un eksporta valstīm tiek izgatavota no četrām kartupeļu šķirnēm - «Lady Claire», «Verdi», «Saturna» un «Kiebitz».

«Orkla Confectionery & Snacks Latvija» ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā ar zīmolu «Ādažu čipsi», ieņemot vairāk nekā 48% lielu tirgus daļu. Uzņēmuma produkcija ar zīmolu «Taffel» tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, Skandināviju, ASV, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, Kazahstānu un Azerbaidžānu.

Saskaņā ar «Firmas.lv» datiem «Latfood» apgrozījums 2015.gadā bija 16,69 miljoni eiro salīdzinājumā ar 17,39 miljoniem iepriekšējā gadā, bet zaudējumi - 656 556 eiro salīdzinājumā ar 960 831 eiro peļņu 2014.gadā.

Jau vēstīts, ka norvēģu kompānija «Orkla» 2014.gada augustā iegādājās koncernu «NP Foods», savukārt oktobrī pieņēma lēmumu apvienot SIA «NP Foods», AS «Laima», AS «Staburadze» un AS «Latfood» vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir «Orkla Confectionery and Snacks Latvija», bet SIA «Spilva» un AS «Gutta» apvienoti vienā uzņēmumā ar nosaukumu SIA «Orkla Foods Latvija».

«Orkla Confectionery & Snacks Latvija» pārstāv šādus produktu zīmolus - «Laima», «Selga», «Staburadze», «Ādažu čipsi» un «Taffel». Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā tiek nodarbināti 1330 cilvēki. «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» (iepriekš «NP Foods») apgrozījums 2015.gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis par 740 000 eiro un sasniedza 71,6 miljonus eiro, bet koncerna zaudējumi bijuši 1,214 miljoni salīdzinājumā ar 1,107 miljonu eiro peļņu iepriekšējā gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu