Reģionālo maršrutu autobusos pasažieru skaits samazinājies par 5,8%

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Agnese Gulbe/LETA

Šogad pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāti nepilni 15 miljoni pasažieru, kas ir par 5,8% mazāk nekā pērn sešos mēnešos, pavēstīja Autotransporta direkcijas komunikācijas speciāliste Zane Plone.

Viņa skaidroja, ka pasažieru skaita izmaiņas saistītas ar Latvijas iedzīvotāju skaita samazinājumu un darbspējīgo iedzīvotāju un studentu pārcelšanos uz pilsētām. Turklāt pēdējos gados iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas ikdienā pārvietoties ar privāto automašīnu.

Neskatoties uz pasažieru skaita kritumu, maršrutu tīkla apjoms šā gada pirmajā pusgadā pieaudzis par 1,16%, līdz 39,5 miljoniem kilometru. «Autotransporta direkcija turpina darbu pie dažādu pasākumu īstenošanas, lai piesaistītu pasažierus sabiedriskajam transportam,» piebilda Plone.

Starppilsētu autobusos 2016.gada pirmajā pusgadā pārvadāti 5,4 miljoni pasažieru, kas ir par 3% mazāk, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu pērn. Savukārt vietējās nozīmes maršrutos pasažieru skaita samazinājums ir būtiskāks – vislielākais kritums vērojams Latgales plānošanas reģionā, kur vietējās nozīmes maršrutos pārvadāti 1,28 miljoni pasažieru, kas ir par 12% mazāk nekā 2015.gadā. Pozitīvāki rādītāji ir Vidzemes plānošanas reģionā, kur vietējās nozīmes maršrutos tika pārvadāti nepilni 1,5 miljoni pasažieru, kas ir par 4% mazāk, salīdzinot ar 2015.gada pirmā pusgada rādītājiem. Rīgas plānošanas reģionā 2016.gada pirmajā pusgadā tika pārvadāti 4,4 miljoni pasažieru, Zemgales – 1,4 miljoni, bet Kurzemes – 877 tūkstoši pasažieru.

«Ņemot vērā pasažieru skaita un pieprasījuma pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem samazināšanos, Autotransporta direkcija jau 2015.gadā uzsāka maršrutu tīkla revīziju. Tikai nepilni 2% no visiem – gandrīz 1100 – reģionālajiem maršrutiem ir pelnoši vai to izmaksas iespējams kompensēt no biļešu ieņēmumiem. Ņemot vērā, ka sabiedriskais transports Latvijā pilda sociālo funkciju, pastiprināta uzmanība tiek pievērsta tieši īpaši nerentablajiem maršrutiem un reisiem. Sākotnēji vērtējam iespējas izmainīt atsevišķu reisu izpildes laikus, lai padarītu tos pasažieriem pievilcīgākus, tomēr ir arī gadījumi, kad šie reisi tiek slēgti. Autotransporta direkcija sadarbībā ar plānošanas reģioniem un pārvadātājiem turpina reģionālā tīkla revīziju arī šogad,» norādīja Plone.

Viņa atzīmēja, ka, lai piesaistītu pasažierus sabiedriskajam transportam, Autotransporta direkcija samazinājusi reisu izpildes laikus apmēram 200 reģionālās nozīmes maršrutu, lai pasažieriem ceļā būtu jāpavada pēc iespējas mazāk laika. Tāpat daļa pārvadātāju ir ieviesusi abonementa biļetes, tādējādi pasažieri par braucienu sabiedriskajā transportā maksā lētāk, kā arī pasažieriem ikdienā nevajag nēsāt līdzi skaidru naudu. Šobrīd turpinās darbs pie vienotās vilciena un autobusa biļetes ieviešanas, un plānots, ka tuvākajā laikā tā tiks piedāvāta pasažieriem Tukuma novadā. Autotransporta direkcija sadarbībā ar plānošanas reģioniem ir veikusi lielu darbu, izvērtējot skolēnu pārvadājumus, un daļu šo pārvadājumu integrējot reģionālajā maršrutu tīklā, norādīja Plone.

2016.gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu pērn, ir samazinājies maršrutu skaits, bet pieaudzis reisu skaits. Šobrīd ir izveidoti 1095 reģionālie maršruti ar 7719 reisiem, savukārt 2015.gada pirmajā pusgadā bija 1112 maršruti ar 7664 reisiem.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā. Direkcijas darbības galvenais mērķis ir sekmēt pārvadājumu attīstību un pārvadātāju konkurētspējas palielināšanos, kā arī nodrošināt valsts pārvaldes funkciju administrēšanu autopārvadājumu jomā valstī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu