MK atbalsta «Rail Baltica» trases novietojumu; par Salacgrīvas jautājumu runās ar EK

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Valdība sēdē otrdien atbalstīja Eiropas standarta platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta «Rail Baltica II» trases novietojumu Latvijā, zināja Ministru kabinetā (MK).

Salacgrīvas novada domes vadība sēdē aicināja turpināt vērtēt pašvaldības piedāvāto risinājumu par trases maršrutu novadā. Salacgrīvā iecerēts īstenot «Rail Baltica II» trases alternatīvu B2-2, savukārt pašvaldība pret to iebilst, jo šajā gadījumā trase šķērsos daudz lauksaimniecības zemes. Tā vietā Salacgrīvas novada dome aicina īstenot trases C5 variantu, kas šķērso aizsargājamās dabas teritorijas «Natura 2000» un kuru iepriekš noraidīja Satiksmes ministrijas (SM) un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvji.

SM valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands uzsvēra, ka ministrijai nav iebildumu pret nevienu no trases variantiem Salacgrīvas novadā, taču attiecībā uz trases C5 variantu tiek pārkāptas vides prasības.

Viņš arī uzsvēra, ka kavēties ilgāk ar projektu nevar. To sagaida gan pārējās Baltijas valstis, gan Eiropas Komisija (EK).

Satiksmes ministrs Uldis Augulis sēdē atzīmēja, ka SM, VARAM un Salacgrīvas novada dome varētu konsultēties ar EK par iespēju tomēr īstenot C5 variantu, risinot jautājumu par vides prasībām. Konsultācijas ar EK paredzēts sākt septembrī.

Tāpat valdība otrdien noteica nacionālo interešu objekta statusu «Rail Baltica II» infrastruktūrai.

«Rail Baltica II» būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot «Rail Baltica II» pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai «Rīga», Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināli, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.

Dzelzceļa līnija plānota par elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā «Rīga» ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir 263 kilometri. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu