Latvijas Pasts: Novērsti VK konstatētie pārkāpumi; sakārtota dienesta auto izmantošanas kārtība

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

AS «Latvijas Pasts» (LP) pagaidu valde nosūtījusi vēstuli Valsts kontrolei (VK), informējot par konstatēto pārkāpumu novēršanu un VK ieteikumu ieviešanu, informēja uzņēmumā.

Pamatojoties uz VK norādēm, LP īstenoti vairāki desmiti pasākumu, kas saistīti ar maksātspējas uzlabošanu, administratīvo resursu racionālu izmantošanu, darbības efektivitātes nodrošināšanu un citām darbības jomām.

Viens no būtiskākajiem VK revīzijās konstatētajiem pārkāpumiem bija saistīts ar dienesta auto neatbilstošu izmantošanu, un LP nevis formāli, bet pēc būtības esot sakārtojis arī šo jautājumu. Būtiski esot samazināts administrācijas darbinieku izmantoto automobiļu parks, izstrādāta stingri noteikta kārtība to izmantošanai un precīzi kritēriji, kādos gadījumos un ar kādiem nosacījumiem darbinieki drīkst pretendēt uz šo automobiļu lietošanu.

Minētie pasākumi ne tikai ļāvuši optimizēt dienesta autotransporta izmantošanu, bet arī samazināt LP saimnieciskās izmaksas un nodrošināt uzņēmuma finanšu līdzekļu lietderīgāku izmantošanu, apgalvo uzņēmumā.

Līdz ar VK ieteikumu ieviešanu ir uzlabota arī iepirkumu organizēšanas sistēma LP, novēršot iespējamās interešu konflikta situācijas iepirkumu procesā.

LP pagaidu valdi iecēla 22.aprīlī, un tā darbosies līdz pastāvīgas valdes apstiprināšanai.

Kā ziņots, aprīlī no amatiem atkāpās AS «Latvijas Pasts» valde - tās priekšsēdētājs Arnis Salnājs, kā arī pārējie valdes locekļi - Ilze Bagatska, Arnis Gulbis un Egons Strazdiņš.

SM līdzšinējās valdes rīcību skaidro ar pēdējā pārbaudē konstatētajiem pārvaldības trūkumiem uzņēmumā. Ministrijas komisijas veiktās pārbaudes rezultāti liecinot, ka uzņēmuma valde nav ņēmusi vērā un ieviesusi Valsts kontroles ieteikumus, proti, nav sakārtota pasta norēķinu sistēma un izvērtēts nepieciešamo dienesta transportlīdzekļu skaits, kā arī nav pieņemti pamatoti lēmumi par automašīnu nomu.

Tāpat uzņēmuma valdes līdzšinējās darbības modelis un lēmumu pieņemšanas process radījis riskus uzņēmuma darbības nepārtrauktībai. Valdes pieņemtie lēmumi par iepirkumiem un to procesu bijuši necaurspīdīgi, bez noteiktas kontroles un uzraudzības sistēmas. Informācija par iepirkumiem netika publicēta arī pasta mājaslapā, bet pēdējās ziņas Iepirkumu uzraudzības birojā par LP veiktajiem iepirkumiem bija 2014.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu