Valdība atkārtoti pagarina vilcienu modernizācijas projekta termiņu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Saistībā ar to, ka sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekts 22 miljonu eiro vērtībā, pretēji plānotajam, nav pabeigts līdz 30.jūnijam, jau iepriekš pagarinātais termiņš atkal tiek pārlikts uz vēlāku laiku - šoreiz līdz 30.septembrim.

To paredz valdības šodien apstiprinātie grozījumi noteikumos par darbības programmu «Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība».

Līgums par 19 «DR1A» sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju, ko pasūtīja uzņēmums «Pasažieru vilciens» (PV), tika noslēgts 2014.gada 31.janvārī.

Sākotnēji modernizācijas procesu līgums paredzēja pabeigt projektu līdz pagājušā gada septembra beigām.

Taču darbi aizkavējās, un termiņš tika pagarināts līdz šā gada 30.jūnijam.

Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka termiņa atkārtota pagarinājuma nepieciešamību noteikuši vairāki apstākļi, no kuriem būtiskākais ir fakts, ka

pēc modernizēto vilcienu sastāvu ekspluatācijas sākšanas PV nodotajai pirmajai vagonu grupai atklāti defekti,

kuru novēršanai izmantoti agregāti no piektās un sestās vagonu grupas. Ņemot vērā, ka ārvalstu piegādātāji no Krievijas nav spējuši nodrošināt operatīvu daļu piegādi,

atsevišķas rezerves daļas joprojām nav piegādātas.

Lai nodrošinātu pilnīgu projekta pabeigšanu, tādējādi novēršot līdz 2015.gada 31.decembrim veikto ES fondu maksājumu neattiecināšanas risku 10 290 569 eiro apmērā, PV ir lūdzis atkārtoti pagarināt projekta termiņu, apliecinot, ka «DR1A» sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizācija tiks pabeigta līdz 20.septembrim.

Tāpat SM norāda, ka patlaban

pirmās trīs vilcienu vagonu grupas, kurās katrā ir trīs vagoni, ir sekmīgi nodotas ekspluatācijā šā gada 6.maijā, 30.maijā un 10.jūnijā.

Ceturto vilcienu vagonu grupu paredzēts nodot PV līdz 30.jūnijam. Piekto vilcienu vagonu grupu plānots nodot līdz 15.jūlijam, bet sesto vilcienu vagonu grupu, kurā ir četri vagoni, plānots pabeigt un nodot PV līdz 15.septembrim.

Projekta kopējā vērtība ir gandrīz 22 miljoni eiro,

un no tiem nepilni deviņi miljoni eiro ir Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» aktivitātes «Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība» līdzfinansējums.

ES finansējums gan daļēji tika zaudēts, jo sastāvu modernizācija netika pabeigta laikā.

«Pasažieru vilciena» (PV) valdes priekšsēdētājs Andris

Lubāns iepriekš apgalvoja, ka pagarinājums nekādā veidā nerada riskus deviņu miljonu eiro fondu apguvei.

«Šogad no Kohēzijas fondiem neko neizmantojam, runa ir par pagājušā gada fondu apguvi. Arī 2,2 miljonu soda nauda lielāka nevar būt, jo, pirmkārt, tā nedrīkst pārsniegt 10% no darījuma summas, otrkārt, tā ir ieturēta par jau saņemtajiem sastāviem,» sacīja Lubāns.

SM patlaban netiek apsvērta iespēja mainīt PV vadību,

informēja Satiksmes ministrijas pārstāvis Aivis Freidenfelds. «Šodien šāda iespēja netiek apsvērta. Taču valdes darbs un atbildība tiek vērtēta nepārtraukti. Patlaban tā vietā būtiskāk nodrošināt, ka PV pēc iespējas ātrākā laikā saņemtu atlikušos dīzeļvilcienus no ražotāja, pilnsabiedrības «DMU vilcieni», un tie būtu atbilstoši sertificēti un pieņemti pilnā ekspluatācijā,» sacīja Freidenfelds.

Modernizācija paredz vilcienus aprīkot ar iekārtām, kas nodrošina piekļuvi cilvēkiem ar kustību traucējumiem, uzstādīt klimata kontroli, īpaši aprīkot vietas papildu bagāžai vai ekipējumam - speciāli aprīkotas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vieta, kur novietot bērnu ratiņus un velosipēdus. Tāpat izveidotas jaunas ērtākas sēdvietas, mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos, kā arī paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām. Ierīkots arī bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu