Aptauja: Nolūkā radīt labāku priekšstatu par sevi darba intervijās melo 7% darba ņēmēju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/LETA

Nevēloties sabojāt pirmo iespaidu, darba intervijās mēdz melot 7% darba ņēmēju, liecina speciālistu darba portāla «cvmarket.lv» aptauja.

Šie respondenti atzīst, ka ir melojuši par iemesliem, kādēļ pametuši iepriekšējo darbvietu.

Taču iemesli, kādēļ darbinieks ir izvēlējies neteikt patiesību, ir nepamatota atlaišana - tā atbildējis 1% aptaujāto, nevēlēšanās sabojāt pirmo iespaidu par sevi - 3% aptaujāto un uztraukums, vai, sakot patiesību, būtu iespējams iegūt jaunu darbu - 3% respondentu.

Savukārt lielākā daļa jeb 91% aptaujāto darba ņēmēju neuzskata par vajadzīgu melot darba intervijās.

Mazāk nekā puse jeb 44% uzskata, ka jābūt godīgam, sākot jaunas darba attiecības, bet 47% iepriekšējo darbvietu atstājuši paši, tādēļ neredz iemeslu melot par darba attiecību izbeigšanas iemesliem.

Komentējot aptaujas rezultātus, «cvmarket.lv» pārstāvis Kristaps Kolosovs atzīmē, ka ir normāli, ja cilvēki izvēlas melot darba intervijā.

«Kandidāts atrodas interviju telpā, kur tiek iztaujāts par līdzšinējo pieredzi un stresa līmenis ir paaugstināts. Ir būtiski atšķirt sociāli vēlamu atbildi no melošanas.

Bieži vien paši intervētāji ir vainīgi, jo provocē intervējamo, uzdodot jautājumus nekorektā formā.

Būtiski ir radīt drošu telpu, mudinot kandidātu apzināties, ka nav pareizu vai nepareizu atbilžu, bet gan viņa pieredze.

Labākais mehānisms, kā pārbaudīt kandidāta teikto, ir atsauksmju ievākšana.

Saruna ar bijušo vadītāju, kolēģi vai sadarbības partneri precīzi spēs parādīt kandidāta reālo pieredzi,» skaidro Kolosovs.

Tāpēc viņš iesaka darba devējam, izvērtējot kandidāta prasmes iepriekšējā darbvietā, izmantot iztaujāšanu par konkrētu pieredzes aspektu, piemēram, par to, ko un kāpēc darīja, kādi bija riski un izaicinājumi, visbeidzot - kādi bija sasniegtie rezultāti.

«Sākot jaunas darba attiecības, nepieciešams būt godīgam, lai turpmāk nerastos nevajadzīgi pārpratumi,» atzīmē Kolosovs.

Aptauja veikta laikā no 10.maija līdz 20.maijam «cvmarket.lv» portālā. Aptaujā piedalījās 417 respondentu.

Speciālistu darba portāls «Cvmarket.lv» Latvijā darbojas kopš 2003.gada. Portālu lieto vairāk nekā 160 000 reģistrētu lietotāju 21 līdz 40 gadu vecumā ar profesionālo vai augstāko izglītību. «CV Market» zīmols darba meklētāju vidū ir populārs Latvijā un Lietuvā, «CV Keskus» - Igaunijā.

«CV Keskus» OU Latvijas filiāle 2015.gadā strādāja ar 137 123 eiro apgrozījumu un 121 724 eiro zaudējumiem, liecina «Firmas.lv» informācija.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu