«Pasažieru vilcienam» sarunas ar bankām par jauno elektrovilcienu kreditēšanu

Andris Lubāns
 

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu «Pasažieru vilciens» (PV) sācis sarunas ar bankām par jauno elektrovilcienu iegādes kreditēšanu, sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.


«Esam sākuši konsultācijas ar bankām par to, kādi varētu būt nosacījumi, vai aizdevumu varētu sniegt viena banka vai arī jāņem sindicētais kredīts – no vairākām bankām kopā -, kādiem rādītājiem mums ir jāatbilst, lai mēs vispār varētu pretendēt uz šādu kredītu. (..) Bankas ļoti interesē notikumu secība, stratēģija, biznesa modelis, kāpēc tik jāmaksā, kāpēc iepirkuma procedūra utt. Bankas visā šajā procesā mums ir klāt, regulāri sniedzam informāciju, lai tajā brīdī, kad mums būs nepieciešams finansējums, tām jau tas viss būtu zināms. Tad arī tām būs vērtējums, vai startēt, ar kādiem procentiem u.tml. Strādājam ar bankām, jo saprotam, ka iepirkuma konkursa rezultāts neko nedod bez finansējuma,» klāstīja Lubāns.

Komentējot iepriekš izskanējušās spekulācijas par PV finansiālo stāvokli, viņš atzīmēja, ka tieši tādēļ PV runā ar bankām, jo tās vēlēsies izprast uzņēmuma finansiālo situāciju. «Arī mūsu pagājušā gada pārskatu auditē viena no lielākajām auditorkompānijām, jo saprotam, ka svarīgs ir nopietna auditora atzinums par mūsu finanšu situāciju. Protams, viens no mūsu lielajiem aktīviem ir valsts pasūtījuma līgums līdz pat 2031.gadam. To arī bankām stāstām, ka, ja mēs strādājam un izpildām to, kas ir rakstīts līgumā, pasūtītājs garantē izdevumu un zaudējumu segšanu,» skaidroja kompānijas vadītājs.

«Šobrīd un, iespējams, visa šī pusgada laikā naudas cena būs zema, tas ir labs brīdis, lai iesaistītos šādā projektā un ņemtu kredītus,» viņš piebilda.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka PV izsludinājis konkursu par 32 piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ar 400-450 sēdvietām piegādi. Tostarp paredzēts, ka iepirkuma konkursa uzvarētājam būs jāpiegādā piepilsētas pasažieru elektrovilcieni, kā arī piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamais aprīkojums un jāveic personāla apmācība par piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu. Vilcienu iegādei PV iecerējis ņemt kredītu.

Reklāma

Pieteikumus konkursā iesniedza pieci pretendenti - kompānija «Patentes Talgo», «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF), «Stadler Polska», «Škoda Vagonka» un «Уральские локомотивы».

Lai uzlabotu pasažieru drošību, vilcienu salonos paredzēts uzstādīt videonovērošanas sistēmas. Tāpat pienesumu brauciena komfortam paredzēts nodrošināt ar pneimatisko balstiekārtu un skaņas izolāciju klusai un līganai gaitai, multifunkcionālajām zonām un labierīcībām, klimata kontroli vilcienu salonos, kā arī ar modernu pasažieru informācijas sistēmu. Plānots arī nodrošināt bezmaksas bezvadu internetu visos elektrovilcienos.

PV iepriekš norādījis, ka konkursa dokumentāciju izņēma vairāk nekā 30 pretendentu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas «Latvijas Dzelzceļš» veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija «Latvijas Dzelzceļa» meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.



Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Komercplatība
Komercplatība, Rīga, 6250 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Jūrmala, 380000 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Jūrmala, 46000 EUR

Reklāma


Sadarbības partneri

  • Lursoft