Tirgotāji: Gada laikā sarucis pieprasījums pēc enerģijas dzērieniem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Gada laikā sarucis pieprasījums pēc enerģijas dzērieniem, atzīst SIA «Maxima Latvia» un SIA «Rimi Latvia» pārstāvji.

Kā norāda «Maxima Latvija» korporatīvo attiecību vadītājs Ivars Svilāns, pagājušā gada laikā enerģijas dzērienu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar 2014.gadu, ir samazinājušies aptuveni par 6%.

Neatklājot konkrētu apjomu, arī «Rimi Latvia» pārstāve Inga Bite atzīmē, ka «Rimi Latvia» pārvaldītajos veikalos ir novērots enerģijas dzērienu pieprasījuma kritums.

Pagājušajā nedēļā izsludinātā Enerģijas dzērienu aprites likuma dēļ «Maxima Latvija» patlaban izskata plānu, kas saistīts ar izmaiņu ieviešanu uzņēmuma pārvaldītajos veikalos.

«Izskatām produktu plānogrammas, lai efektīvi izvērtētu, kur tieši pārliksim šos enerģijas dzērienus veikalos. Tāpat veikalos izvietosim papildu informāciju gan pie kasēm, gan pie šo produktu plauktiem, kā arī organizēsim darbinieku apmācības. Plānots, ka gan produktu izkārtojuma izmaiņas veikalos, gan darbinieku apmācības tiks organizētas tā, lai jau pirms likumā noteiktā laika būtu tam gatavi,» skaidro Svilāns.

Savukārt uzņēmuma «Rimi Latvia» pārvaldītajos veikalos enerģijas dzērienu tirgošana pilngadību vēl nesasniegušajiem pircējiem ir pārtraukta kopš 2014.gada 6.novembra pēc paša uzņēmuma iniciatīvas, liecina aģentūras LETA arhīvs.

Jau vēstīts, ka Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece (VL-TB/LNNK) Valsts prezidenta vietā izsludinājusi vairāku uzņēmēju iepriekš kritizēto Enerģijas dzērienu likumu, kas paredz aizliegumu no šī gada 1.jūnija pārdot šos dzērienus jauniešiem vecumā līdz 18 gadiem, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesis».

Kā ziņots, «Maxima Latvija» apgrozījums pērn pieaudzis par 2,3%, sasniedzot 676,1 miljonu eiro bez PVN, aģentūru LETA informēja kompānijas «Maxima Grupe» ģenerāldirektore Neringa Janavičūte.

Bet 2014.gadā «Maxima Latvija» apgrozījums sasniedza 674,35 miljonus eiro, pieaugot par 0,13% salīdzinājumā ar 2013.gadu, bet peļņa - 13,9 miljonus eiro, kas ir par 21% mazāk nekā 2013.gadā.

Patlaban «Maxima» veikalu tīklu veido 148 trīs formātu - 122 «Maxima X», 23 «Maxima XX» un trīs «Maxima XXX» - veikali, kas atrodas 45 apdzīvotās vietās Latvijā.

SIA «Maxima Latvija» dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. «Maxima Latvija» pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētai kompānijai «Lincoln Land Erste B.V», liecina «Firmas.lv» informācija.

Savukārt «Rimi Latvia» 2014.gadā gandrīz dubultoja peļņu, sasniedzot 23,64 miljonus eiro, bet apgrozījums pieaudzis līdz 740,96 miljoniem eiro, liecina «Firmas.lv» informācija. «Rimi Latvia» peļņa 2013.gadā bija 12,18 miljoni eiro, bet apgrozījums - 672,33 miljoni eiro.

Patlaban «Rimi Latvia» tīklā ir 117 trīs formātu veikali: 30 «Rimi» hipermārketi, 42 «Rimi» lielveikali un 45 zemo cenu veikali «Supernetto». «Rimi» un «Supernetto» veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.

«Rimi Latvia» darbību sāka 1996.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. «Rimi Latvia» ir Zviedrijas mazumtirgotāja «ICA AB» meitasuzņēmums Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu