VID pavasarī cer nodot klientiem testēšanai jauno mājaslapu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) šogad pavasarī cer nodot klientiem testēšanai dienesta jauno mājaslapu, sacīja VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone.

«Mēs šobrīd ļoti rūpīgi strādājam pie mūsu jaunās mājaslapas un es ceru, ka pavasarī to varēsim dot testēt mūsu klientiem un tad arī [nodot] ekspluatācijā. Visu, kas ir labs citu valstu nodokļu administrācijās, labs citu mūsu kolēģu mājaslapās, aptaujājot mūsu klientus, sadarbības partnerus, mēģinām dažnedažādi moderni, pārskatāmi, viegli uzsverami un saturiski pārtaisīt un ieviest. Redzēs, kā mums sanāks, jo manuprāt, lai pateiktu, vai mājaslapa ir laba, to jāsāk lietot,» sacīja Pētersone.

Tostarp viņa norādīja - lai ieinteresētu fiziskās personas un Latvijas sabiedrību iesaistīties ēnu apkarošanā,

VID mājaslapā šobrīd izstrādā arī virkni dažnedažādu papildinājumu, kas palīdzētu nodokļu maksātājiem vairāk iesaistīties ēnu ekonomikas apkarošanā.

Tostarp VID mājaslapā iecerēts izveidot Latvijas karti ar visu reģistrēto uzņēmumu atrašanās vietām un radīt iespēju sabiedrībai iesaistīties nereģistrētās saimnieciskās darbības mazināšanā. «Fiziskā persona, ja viņai ir kādas aizdomas, varēs, ieklikšķinot šajā kartē, paskatīties, vai [uzņēmums] ir reģistrēts un ja nē, tad varēs piereģistrēt informāciju, kas VID ir jāpārbauda, ja ir aizdomas par iespējamu nereģistrētu saimniecisko darbību,» sacīja Pētersone.

Tāpat VID plāno pilnveidot nekustamo īpašumu izīrēšanas reģistrēšanas kārtību, lai izīrētāji to varētu paveikt elektroniski.

Dienests arī turpina pilnveidot sadaļu jaunreģistrētajiem nodokļu maksātājiem, kā arī iespēju no VID publiskojamās datubāzes vienkopus iegūt visu nepieciešamo informāciju par konkrētu nodokļu maksātāju, lai uzņēmumi varētu iegūt skaidrāku informāciju par saviem darījuma partneriem.

Savukārt, lai iesaistītu sabiedrību ēnu apkarošanā, VID ir radījis mobilā tālruņa aplikāciju. «Ir iespēja šajā aplikācijā VID nosūtīt attaisnojuma dokumentu un līdz februāra beigām šādu iespēju mēs gribam realizēt un tad līdz 15.aprīlim mēs domājam, ka mums būs realizēts, ja attaisnojuma čekā būs, piemēram, attaisnotie izdevumi, par ko iedzīvotāji ienākuma nodokli atmaksā norādīta fiziskā persona ar personas kodu, tad šie čeki ielasīsies fiziskās personas elektroniskās deklarēšanas sistēmas glabātuvē. Tad viņam nevajadzēs nākt uz VID, kaut kur meklēt un nest šos dokumentus, bet viņš varēs paņemt tos no savas glabātuves un skaidri ierakstīt saglabātajā glabātuvē,» klāstīja Pētersone.

Tāpat viņa pastāstīja, ka šogad

VID plāno ievērojami paplašināt Elektroniskās deklarēšanās sistēmas lietotāju skaitu, īstenojot informatīvu kampaņu sistēmas popularizēšanai,

kā arī izvērtējot normatīvā regulējuma grozījumus saistībā ar fizisko personu obligātu elektroniskās deklarēšanās sistēmas izmantošanu un iesniegt to Finanšu ministrijā. Pētersone atgādināja, ka pērn elektroniskās deklarēšanās sistēmu lietoja 565 582 fiziskās personas, kas ir par 43% vairāk nekā gadu iepriekš, kā arī 248 205 juridiskās personas, kas ir par 8% vairāk nekā gadu iepriekš.

VID ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un kārto muitas lietas. VID izveidots 1993.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu