2015.gada skaļākās PR katastrofas pasaulē

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix, ekrānšāviņš

Sabiedrisko attiecību katastrofa var skart jebkuru, pat uzņēmumus ar lieliem budžetiem un izcilām mārketinga stratēģijām. Negatīvu sabiedrības viedokli ir grūti mainīt un zīmolam ar to jācīnās ilgi, uzskata Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) izpilddirektore Sandra Krisberga.

 
Foto: Ekrānšāviņš

«Karstais pīrādziņš» Krima – tā pieder Ukrainai vai Krievijai?

«Coca-Cola» Krievijas struktūrvienība Ziemassvētku apsveikumā sociālajā tīklā «VKontakte» stilizētā Krievijas kartē neiekļāva Krimu, Kaļiņingradu un Kuriļu salas. Pēc sašutuma vētras «Coca-Cola» atvainojās un publicēja jaunu kartes versiju. Krievijas iedzīvotāju prieki par to, ka liela multinacionālā korporācija atzīst Krimas pievienošanu par legālu, bija īsi. Sašutušie Ukrainas iedzīvotāji, atgādinot par pussalas okupāciju, «Twitter» dažu stundu laikā par trendu padarīja mirkļbirku #banCocaCola.

Tracis noslēdzās visnotaļ augstā līmenī: neveiklā karte tika dzēsta vispār, bet «Coca-Cola» Vašingtonas biroja vadītāja Keita Irvina oficiāli atvainojās Ukrainai. Šo «tehnisko kļūdu» pieļāvusi aģentūra, kas gatavo korporatīvo saturu un izvieto to sociālajos tīklos.

Foto: Ekrānšāviņš
Foto: Ekrānšāviņš
 
Foto: Reuters/Scanpix

«Volkswagen» dīzeļmotori nav tik ekoloģiski tīri kā jābūt

Neatkarīgi testi atklāja, ka «Volkswagen» (VW) «EA 189» tipa dīzeļdzinēji rada 35 reizes lielāku piesārņojumu nekā pieļaujams. Pēc īsas aizbildināšanās ar tehniskām kļūdām koncerns atzina, ka līdz pat 11 miljoniem auto ir aprīkoti ar īpašām programmām, kas ļauj falsificēt kaitīgo izmešu rādījumus. Tā vadītājs Martins Vinterkorns atvainojās un pameta amatu. Tiesa, viņš vēl līdz šā gada beigām turpinās saņemt algu, kas pārsniedz desmit miljonus eiro gadā.

Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls Foto: Reuters/Scanpix

Skandāls uzņēmumam jau ir izmaksājis teju 26 miljardus ASV dolāru un būtiskus pārdošanas apjomu kritumus vairākās valstīs. Eiropas Savienībā VW nākas atsaukt 8,5 miljonus auto, tostarp apmēram 5000 – Latvijā.

 
Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls Foto: AP/ScanPix

«Pareizais» farmācijas bizness – medikamentu cena palielinās neskaitāmas reizes

Diezin vai brīdī, kad Mārtins Škreli iegādājās «Turing Pharmaceuticals», kāds nojauta, ka drīz viņš kļūs par «visvairāk ienīsto vīru Amerikā» un tiks dēvēts par «morāli bankrotējušu sociopātu».

Škreli uzņēmuma ražotajām toksoplazmozes ārstēšanai paredzētajām zālēm «Daraprim» paaugstināja cenu no 13,50 ASV dolāriem līdz 750 ASV dolāriem. Kādu reportieri Škreli nodēvēja par «garīgi atpalikušu cilvēku», pēc tam gan atzīstot, ka cenas pieauguma skaidrošanā ir pieļautas kļūdas. Prese, viņaprāt, neizprotot farmācijas biznesu.

Decembrī Škreli tika aizturēts saistībā ar iespējamām manipulācijām ar vērtspapīriem un 11 miljonu ASV dolāru nozagšanu. Viņam arī nācās atkāpties no «Turing Pharmaceuticals» izpilddirektora amata.

 
Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls Foto: Reuters/Scanpix

Vai 35 minūšu brauciens patiešām maksā 12 tūkstošus dolāru?

Haime Hesela ar «Uber» taksometru Ņujorkā vēlējās no Austrumviljamburgas nokļūt Midtaunā. Tas ir 6,79 jūdzes garš 35 minūšu brauciens. Par braucienu izsniegts rēķins – 56,40 dolāru. Hesela to apstrīdējusi, jo šoferis apmaldījies. «Uber» piekritis un piedāvājis 15 dolāru atlaidi.

Tam sekojis pārsteigums – par braucienu mēģināts iekasēt 16 000 dolāru, vienlaikus piedāvāta kompensācija – 4000 dolāru. Pēc niknas sarakstes piegādāts jauns rēķins… par 16 000 dolāru. «Uber» taisnojies, ka kļūdu radījis «cilvēciskais faktors». Heselai atdota visa summa, taču viņa atzīst, ka diezin vai ar šo kredītkarti vēl izmantos «Uber».

«Uber» darbojas arī Tallinā, un pērn publicētie darba sludinājumi liek domāt, ka tas drīzumā varētu būt pieejams arī Latvijā un Lietuvā.

«Šie stāsti precīzi atklāj, cik viegli var pieļaut grūti labojamas kļūdas. Tādēļ ar lielu interesi gaidām, kuri darbi tiks pieteikti Baltic PR Awards» konkursa krīzes komunikācijas kategorijā. Jāatgādina, ka šajā kategorijā var iesniegt pēdējos piecos gados tapušas kampaņas,» uzsver LSAKA izpilddirektore.

No 4. janvāra līdz 7. februārim komunikācijas profesionāļiem no visas Baltijas ir iespēja pieteikt darbus vērtēšanai 13 dažādās «Baltic PR Awards 2016» kategorijās. Līdz 15.janvārim ir spēkā «agro putnu» piedāvājums dalībai konkursā.

Pēc 7.februāra darbu sāks starptautiska žūrija, nominējot četrus labākos katrā kategorijā, kas turpinās cīņu par balvām. 26. februārī klātienē būs skatāmas labāko Latvijas, Lietuvas un Igaunijas komunikācijas kampaņu prezentācijas, vienlaikus norisināsies konference par kritisko domāšanu, bet viss vainagosies ar izcilāko darbu apbalvošanas ceremoniju.

Visiem pasākuma jaunumiem var sekot līdzi interneta vietnē balticprawards.com.

«Baltic PR Awards» norisinās jau desmit gadu. Pērn pasākums pulcēja ap 400 interesentu, bet konkursā tika iesniegti aptuveni 100 darbu. «Baltic PR Awards 2016» organizē LSAKA, «Komunikācijas aģentūra/Edelman Affiliate» un «Public ID Group».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu