Autopārvadājumu nozares līdere pērn - Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme»

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Autopārvadājumu nozares līdere ar 144,7 miljonu eiro apgrozījumu pērn bija Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme», liecina «Firmas.lv» un veidotais «Latvijas biznesa gada pārskats 2015». Otra lielākā kompānija pēc apgrozījuma pērn bija SIA «Kreiss» ar 121,1 miljona eiro apgrozījumu, bet trešā - SIA «DSV Transport» ar 45,4 miljonu eiro apgrozījumu.

«Top 10» iekļuvuši arī tādi uzņēmumi kā SIA «Baltic Logistic Solutions» ar 34,02 miljonu eiro apgrozījumu, SIA TVA ar 30 miljonu eiro apgrozījumu, SIA «Alitrans» ar 28,7 miljonu eiro apgrozījumu, SIA «Alpha AF» ar 25,6 miljonu eiro apgrozījumu, SIA «Dinotrans» ar 24,9 miljonu eiro apgrozījumu, SIA «Schenker» ar 23,5 miljonu eiro apgrozījumu un SIA «LV Ekspedīcija» ar 22,8 miljonu eiro apgrozījumu.

«Norma-A» valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs, kura kompānija ieņēmusi 11.vietu ar 22,2 miljonu eiro apgrozījumu, skaidro, ka galvenais biznesu ietekmējošais faktors 2014.-2015.gadā bija konkurence un tai pastarpinātā cenu politika. Kompānijas uzņēmējdarbību varot iedalīt trīs lielos segmentos - NVS tirgus, Baltijas tirgus un pārējās Eiropas tirgus. Ja pasažieru pārvadājumos starp Baltijas valstīm un Eiropu vērojama stabilitāte un pat neliels pieaugums, tad situācija NVS valstu tirgū neesot tik pozitīva. Tas galvenokārt esot saistīts ar saspīlēto politisko situāciju un straujām valūtas vērtības svārstībām, kas novedis pie iedzīvotāju pirktspējas samazināšanās. Daļa potenciālo pasažieru negatīva politiskā fona ietekmē par galamērķiem vairs neizvēlas, piemēram, Krieviju, Ukrainu vai Baltkrieviju. Dzelzceļa kompānijas, kas ir pasažieru ar autobusiem pārvadātāju tiešais konkurents, esot pat slēgušas vairākus maršrutus.

Podgornijs arī norāda, ka degvielas cenas biznesu ir ietekmējušas tikai pozitīvi, jo ir kritušās. Viņš paredz, ka pasažieru pārvadājumu nozarē nekas daudz nemainīsies. Galvenais ir saglabāt stabilitāti, kas ir viens no priekšnosacījumiem izaugsmei. Uzņēmuma vadītājs arī uzsver, ka labākais valsts un Eiropas Savienības atbalsts būtu neiejaukšanās biznesā. Eiropas Savienības direktīvas esot vērstas uz tirgus liberalizāciju, un nav vairs jāsaņem speciālas atļaujas, lai brauktu, piemēram, no Polijas uz Spāniju, kā tas bija agrāk.

Kā ziņots, klajā nācis ikgadējais izdevums «Latvijas biznesa gada pārskats», kurā apkopota informācija par 22 000 strādājošu firmu, kuru neto apgrozījums ir virs 145 000 eiro un kas veido 98% no visu Latvijas uzņēmumu apgrozījuma.

«Latvijas biznesa gada pārskatu» veido uzņēmums «Firmas.lv» sadarbībā ar informācijas aģentūru LETA.

Ņemot vērā vietējā tirgus stabilitāti, papildus apjomīgam industriju dinamikas pētījumam «Firmas.lv» un LETA sadarbības projektā šogad īpaša uzmanība veltīta lielo, vidējo, mazo, kā arī strauji augošo jeb «gazeļu» uzņēmumu darbībai dažādās industrijās un reģionos. Tāpat īpaša uzmanība pievērsta reģionālajam sniegumam industriju griezumā - kontekstā ar fondu ieguldījumiem, demogrāfiju, ienākumu līmeni - sadarbībā ar uzņēmumu «Oxford research».

Šī gada izdevumā atsevišķa vieta veltīta arī ārvalstu investoru ieteikumiem Latvijas ekonomikas attīstībai sadarbībā ar Ārvalstu investoru padomi Latvijā, kā arī nodokļu nomaksai uzņēmumos, tostarp sociālo iemaksu apjomam uz vienu strādājošo, dažādās biznesa jomās, balstoties uz Valsts ieņēmumu dienesta datiem.

«Latvijas biznesa gada pārskatā» iekļautas veiksmīgāko uzņēmēju un nozaru ekspertu atziņas un prognozes, kā arī padziļināts biznesa vides apskats un detalizēti nozaru uzņēmumu saraksti - «Top 10» uzņēmumi 16 industrijās, «Top 25» uzņēmumi 63 virsnozarēs un visi uzņēmumi, kas sadalīti 476 nozarēs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu