Nestandarta darba laiks ir ap 35% strādājošo; uzņēmumus iesaistīs aukļu projektā

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Nestandarta darba laiks Latvijā ir no 30% līdz 35% strādājošo, tāpēc tiks meklēti jauni pakalpojumi, lai vecākiem ar maiņu darbu un darbu vakaros būtu, kur atstāt bērnu, trešdien informēja projekta īstenotāji. Projektā iesaistīs vismaz piecus uzņēmumus, pēc tā plānots izstrādāt ilgtermiņa risinājumus - gan par pakalpojumu, gan finansējumu, ziņojumu iesniedzot valdībā.

Labklājības ministrijas (LM) pārstāvis projekta vadītājs Maksims Ivanovs trešdien aģentūrai BNS pastāstīja, ka projektā tiks iesaistīti vismaz pieci uzņēmumi Rīgā, Valmierā un Jelgavā. Praktiski projekts uzsāksies nākamgad aprīlī.

«Rīgai ir paredzēts, ka pakalpojums tiks nodrošināts trim uzņēmumiem, un pa vienam Jelgavā un Valmierā. Kā minimums mums jānodrošina 150 ģimenes ar pakalpojumu [kur ir bērni līdz septiņiem gadiem],» informēja projekta vadītājs.

Pēc tam, kad būs atlasīti uzņēmumi, notiks pārrunas, kāds veids bērnu pieskatīšanas pakalpojumam būtu labākais, vai tas būs individuāls pakalpojums vecāku mājās vai pie aukles, bērnu istaba darba vietā vai, piemēram, pašvaldības telpas.

Četrus mēnešus pakalpojumu apmaksās no projekta līdzekļiem, tālāk piesaistot pašvaldības vai privāto finansējumu. «Sākumā tie būs 20%, kas būs jānosedz strādājošajiem vai darba devējiem, bet noslēguma stadijā tie būs 40%,» stāstīja Ivanovs.

Pēc projekta noslēguma izvērtēs iegūto pieredzi, domājot par ilgtermiņa risinājumiem. Valdībā tiks iesniegts informatīvais ziņojums.

«Viss liecina, ka uzņēmumi saskaras ar vairākām problēmām, kas saistītas ar kadru mainību, produktivitāti, bet cilvēkiem ar nestandarta darba laiku grūti salāgot savu darba laiku ar pakalpojuma standartiem, piemēram, bērnudārzi strādā no septiņiem līdz septiņiem. Ja cilvēks strādā maiņu darbu jāmeklē privāti risinājumi, bet mēs zināms, ka nestandarta darba laiku strādājošie nav sevišķi lielu algu pelnītāji,» problēmas iezīmē Labklājības ministrijas pārstāvis projekta vadītājs Maksims Ivanovs.

Rīgas domes Labklājības departamenta Nodarbinātības nodaļas pārstāve Ruta Klimkāne stāstīja, ka Rīgas pašvaldība pilotprojekta laikā plāno piesaistīt 80 aukles.

«Viena aukle var būt uz diviem bērniem, šī projekta ietvaros mēs runājam par apmēram 200 bērniem,» prognozē Klimkāne. Kur bērni tiks pieskatīti, būs atkarīgs no uzņēmuma iespējām un vecākiem. Vecāki varētu saņemt vaučeru, kur pakalpojums būs apmaksāts 20 stundas nedēļā ārpus tradicionālā darba laika un bērnudārza darba laika.

«Ja pieņemam, ka Rīgā viena liela daļa strādā un iebrauc no citām pilsētām, tas nozīmē, ka nereti fiziski ir sarežģīti līdz bērnudārza darba laika beigām nokļūt, vai tā būtu Ogre, Olaine vai kāda cita pilsēta. Domāju, ka pakalpojums ir aktuāls arī ārpus Rīgas robežām,» sacīja Klimkāne.

Rīgā interesi par iesaistīšanos projektā izrādījuši 25 uzņēmumi.

BNS jau rakstīja, ka projektu «Elastīga bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšana darbiniekiem, kas strādā nestandarta darba laiku» līdzfinansē no Eiropas Savienības Nodarbinātības un sociālās inovācijas programmas.

Baltijas valstīs šis ir pirmais šāda veida projekts, norāda LM.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu