Baltijas iedzīvotāji pārtiku internetā iegādājas retāk nekā ES

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Baltijas valstu iedzīvotāji pārtiku internetā iegādājas retāk nekā vidēji Eiropas Savienībā (ES), liecina tirgus izpētes kompānijas «Nielsen» veiktais pētījums.

Tajā noskaidrots, ka 72% iedzīvotāju Latvijā, 57% Lietuvā un 73% Igaunijā pārtiku pašlaik internetā nepērk. Vienlaikus ES šis īpatsvars ir 53%. Tikai 4% Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā pārtikas produktus ir sākuši iegādāties internetā biežāk, nekā iepriekš.

Pētījumā arī secināts, ka populārākais tehnoloģiju rīks tirdzniecības vietās Igaunijā, Lietuvā un ES valstīs kopumā populārākais rīks ir pašapkalpošanās kases. Tās izmanto 25% respondentu Lietuvā, 19% Igaunijā un 23% ES. Vienlaikus Latvijā tās izmanto tikai 4%, bet 68% atzinuši, ka vēlētos tās izmantot.

Arī citos aspektos, kas skar tehnoloģiju izmantošanu ikdienas plaša patēriņa preču iegādi, Latvijā aktivitāte ir zema. Tostarp noskaidrots, ka visplašāk digitālos risinājumus izmanto lietuvieši. Piemēram, kamēr Latvijā tikai 5% respondentu veic pirkumus internetā ar piegādi mājās, Lietuvā to dara 15% iedzīvotāju. Savukārt 10% respondentu Lietuvā veic pirkumus internetā un tos saņem veikalā, Latvijā - 3%.

Lietuvā iedzīvotāji biežāk nekā Latvijā un Igaunijā demonstrē lielāku interesi un gatavību izmantot digitālos risinājumus - 43% respondentu Latvijā vēlētos iepirkties internetā un saņemt preci ar piegādi mājās, Lietuvā tādu ir 58%, Igaunijā – 46%. Vienlaikus 67% respondentu Latvijā vēlētos izmantot iespēju pašam noskenēt iegādājamo preci, lai mazinātu rindā pavadīto laiku. Līdztekus pašapkalpošanās kasu izmantošanai šis ir otrs populārākais tehnoloģiskais risinājums, ko pircēji vēlētos izmantot veikalā.

«Nielsen» pētījums arī liecina, ka lielākais īpatsvars patērētāju, kas vēlētos pirkt pārtikas preces un citas ikdienā nepieciešamās lietas internetā, ir Āzijas un Klusā okeāna reģionā – 60%. Vienlaikus 61% respondentu pasaulē atzīst, ka došanās uz veikalu ir patīkama un nevēlas no tās atteikties.

«Paaudze, kas jau kopš bērnības radusi lietot tehnoloģijas, vēlas tās izmantot ikvienā solī, un ir atvērtāki dažādu jaunu risinājumu izmēģināšanai ikdienā,» skaidroja «Nielsen» pārdošanas efektivitātes komandas vadītāja Baltijas valstīs Antra Vītola-Gerharde.

Viņa atzīmēja, ka patērētāji veic ne tikai ikdienas pirkumus tiešsaistē, bet arī labprāt izmanto digitālus risinājums veikalā, lai vairāk uzzinātu par produktiem, iegūtu atlaides, paātrinātu norēķinus u.tml. «Ikdienas iepirkšanās paradumu maiņa no reālās vides uz elektronisko nozīmē arī ievērojamus pārmaiņas citos ikdienas paradumos, kam, iespējams vēl nav gatavi konservatīvākie Eiropieši, tajā skaitā arī Baltijas iedzīvotāji. Tomēr, līdz ar jaunas paaudzes ienākšanu patēriņa tirgū, pieaugs arī pārtikas produktu iegāde tiešsaistē, un tas nozīmē gan jaunus izaicinājumus, gan arī iespējas mazumtirgotājiem,» sacīja Vītola-Gerharde.

«Nielsen Global E-commerce and the New Retail» pētījuma ietvaros tiešsaistē aptaujāti kopumā 30 tūkstoši respondenti no 60 valstīm. Tā galvenais mērķis ir izprast, kā tehnoloģijas ietekmēs mazumtirdzniecības sektoru nākotnē. Tā ietvaros tika pētīts, kā pircēji izmanto tehnoloģijas, kā arī kā pārdevēji var izmantot dažādas tehnoloģiju iespējas un elastīgas tirdzniecības pieejas, lai uzlabotu ikdienas iepirkšanās pieredzi dažādos kanālos.

«Nielsen» ir globāla informācijas un mērījumu kompānija mārketinga un patērētāju informācijas, televīzijas un citu mediju mērījumu, tiešsaistes un mobilo mērījumu jomā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu