Rubesa agrāk par oktobri «RB Rail» vadītāja amatā neplāno stāties

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Baiba Rubesa, kuru Triju Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail», kas izveidots Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta «Rail Baltica II» īstenošanai, padome izraudzījusies par labāko kandidātu kompānijas valdes priekšsēdētāja amatam, agrāk par oktobri attiecīgajā amatā neplāno stāties.

Rubesa pastāstīja, ka otrdien, 28.jūlijā, bija uz interviju ar «RB Rail» padomi, savukārt dienas otrajā pusē uzzinājusi, ka ir izraudzīta kompānijas valdes priekšsēdētāja amatam.

Tāpat viņa norādīja, ka darba līgumu vēl nav parakstījusi. Vēl paredzētas diskusijas par tā nosacījumiem, un skaidrība attiecīgajā jautājumā varētu būt nākamās nedēļas laikā.

Vienlaikus Rubesa piebilda, ka agrāk par oktobri attiecīgajā amatā stāties neplāno.

Aģentūrai BNS jau rakstīja, ka Rubesai ir plaša starptautiska vadītājas pieredze. Viņa bijusi «Volkswagen» korporatīvā tēla menedžere un starptautisko attiecību koordinatore Vācijā (1985–1992.gads), 1994.–1996.gadā vadīja Latvijas komunikācijas konsultāciju firmu «Es un Partneri», 1996.–2000. gadā darbojās «Statoil Baltic States», no 2000.gada līdz 2008.gadam bija «Latvija Statoil» izpilddirektore, no 2008. gada līdz 2010.gadam – «Statoil Azerbaijan» valdības un publisko lietu direktore, bet no 2010.gada līdz 2013.gadam – Norvēģijas «Statoil ASA» grupas korporatīvās sociālās atbildības viceprezidente. 2002.–2009.gadā Rubesa strādāja arī «DnB NORD» bankas padomē, bet no 2012.gada līdz 2015.gada aprīlim bija bankas «Citadele» padomes locekle.

Rubesa darbojusies arī vairākās sabiedriskajās organizācijās, tostarp Ārvalstu investoru padomē Latvijā, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerā un Kokneses fondā.

Tāpat vēstīts, ka «RB Rail» vadītāja meklēšanai tika piesaistīta personāla atlases kompānija, kas sākotnēji veica pārrunas ar pretendentiem un labākos izvirzīja intervijām ar kompānijas padomi.

Patlaban kompānijas valdē strādā viens valdes loceklis - Edvīns Bērziņš, kurš ir uzņēmuma pagaidu vadītājs un vienlaikus darbojas arī valsts uzņēmuma «Latvijas Dzelzceļš» valdē.

«RB Rail» padomē ir pa diviem pārstāvjiem no Igaunijas, Lietuvas un Latvijas. Padomes priekšsēdētājs ir Anti Moppels (Anti Moppel), kuram ir divi vietnieki Uģis Magonis un Dainius Budris (Dainius Budrys). Vēl padomē darbojas Kaspars Briškens, Vaidotas Baļjunas (Vaidotas Balynas) un Indreks Oravs (Indrek Orav).

Triju Baltijas valstu kopuzņēmums «RB Rail» Komercreģistrā iegrāmatots pērn novembrī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1,95 miljonu eiro, un atbilstoši akcionāru līgumam tā uzdevums ir «Rail Baltica II» projektēšana, būvniecība un mārketings.

Projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas «Aecom Ltd.» 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma lieluma - «Rail Baltica II» projekts var pretendēt uz līdz 85% ES līdzfinansējumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu