«Nordea» brīdina par krāpnieciskām viltus vēstulēm

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Atsevišķi «Nordea» bankas klienti saņēmuši krāpnieciska satura e-pastus it kā bankas vārdā, kuros aicināti izmantot bankas internetbanku. Banka šobrīd pārbauda šos gadījumus un aicina klientus nekādā gadījumā nereaģēt uz šādām viltus vēstulēm, par šādiem saņemtiem ziņojumiem nekavējoties informējot banku.

«Nordea» uzsver, ka tai ir svarīgi, lai ikviens klients vienmēr justos drošs par savām finansēm, veicot klātienes un attālinātos maksājumus, tādēļ, lai pasargātu klientus no datu zādzības, banka aicina neatbildēt zvaniem, īsziņām vai e-pastiem «it kā no «Nordea«» ar lūgumu atsūtīt savu paroli vai citus identifikācijas datus.

«Nordea» pārstāvji atgādina, ka banka nekad nezvana un neizsūta e-pastus, neveido internetbankā logus, kuros aicina ievadīt personīgu informāciju. Personīgas informācijas piemēri: maksājumu kartes numurs, kartes derīguma termiņš, PIN kods, internetbankas lietotāja kods, parole.

Savus personas datus vai konta informāciju norādīt tikai tajās tīmekļa vietnēs, par kuru drošumu (SSL jeb HTTPS pieslēgums) klients ir pārliecināts un kuru apmeklēšanu iepriekš iniciējis.

Banka atgādina neglabāt personīgu informāciju bez atbilstošas šifrēšanas ārējās atmiņās, klēpjdatoros, mobilajos telefonos un citās ierīcēs, jo tās var viegli pazaudēt vai tās var nozagt un klienta dati var nonākt pie trešās puses.

Tāpat banka klientiem atgādina nekādā gadījumā nesūtīt pa e-pastu vai neteikt pa telefonu šādus datus: internetbankas parole, kodu kartes vai kalkulatora pilnie numuri, kartes numurs, kartes derīguma termiņš, PIN kods, kā arī CVV2 kods jeb trīsciparu kods, kas atrodas kartes aizmugurē baltā laukumā, blakus parakstam.

Gadījumos, kad informācija tomēr tikusi nodota vai klientam ir aizdomas, ka tā personīgā informācija (maksājumu kartes dati, internetbankas kodu karte vai parole) ir nonākusi citu personu rīcībā - banka aicina nekavējoties sazināties ar «Nordea» un bloķēt pieeju kontiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu