Valstij joprojām nav izdevies panākt vienošanos par «airBaltic» obligācijām

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Valsts jau vismaz divus mēnešus aktīvi risina sarunas par aviosabiedrības «airBaltic» obligāciju atpirkšanu no to pašreizējiem turētājiem, taču arī dienu pirms to konvertēšanas termiņa vienošanās nav panākta, otrdien ziņoja raidījums «LNT Ziņas».

Tomēr satiksmes ministrs Anrijs Matīss raidījumam uzsvēra, ka obligāciju pārvēršana akcijās nenotiek automātiski un rīt par «airBaltic» vairāk nekā 10% akciju īpašnieku nekļūs nezināmas personas.

«Rīt ir termiņš, kad ir jāsāk pamatkapitāla palielināšana un šo obligāciju konvertēšana. Šis process tiek uzsākts vienu dienu ātrāk, tas ir šodien, un tātad procesa rezultātā, esmu pārliecināts, nekādi brīnumi nebūs sagaidāmi,» teica Matīss.

Ministrs cer, ka vienošanās par obligācijām tiks panākta tuvākajās dienās.

Tad valdībai būs jālemj par budžeta līdzekļu piešķiršanu darījuma realizācijai.

Cik miljoni tie būs, viņš joprojām neatklāj, bet iepriekš izteicās, ka cena būs zemāka par obligāciju nominālvērtību, kas ir 20 miljoni eiro.

Jautājums par «airBaltic» šodien tika skatīts valdībā. Tur lemts, ka aviosabiedrības obligācijas no «Latvijas Radio un televīzijas centra» (LVRTC) pāriet Satiksmes ministrijai. Savulaik ar LVRTC starpniecību valsts aviosabiedrībā ieguldīja 22,5 miljonus eiro, attiecīgi emitējot konvertējamās obligācijas. Toreizējam «airBaltic» vadītājam Bertoltam Flikam piederošās «Baltijas aviācijas sistēmas» ieguldīja 20,2 miljonus eiro, taču šo obligāciju īpašnieks ir vairākkārt mainījies.

Šodien notika arī «airBaltic» akcionāru sapulce, kurā savukārt nolemts, ka obligāciju pārvēršana akcijās notiks tuvāko trīs mēnešu laikā. Parasti šis process notiek ātrāk, bet šoreiz papildu laiks nepieciešams, lai pabeigtu tiesvedības, tajā skaitā par to, kuram tad īsti pieder šīs «airBaltic» obligācijas.

Valsts pārstāvis aviosabiedrībā, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš skaidro, ka dalībnieku, kas ved tiesvedības procedūras, ir krietni daudz un tas ir tieši tas, kas sarežģī šo procesu. Tāpēc nepieciešams arī laiks, lai identificētu patieso obligāciju turētāju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu