Malaizijas aviokompānija «Malaysia Airlines» ir «tehniski bankrotējusi»

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Malaizijas nacionālā lidsabiedrība «Malaysia Airlines» ir «tehniski bankrotējusi», pirmdien paziņoja tās jaunais ģenerāldirektors Kristofs Millers no Vācijas, kurš arī informēja par plāniem stabilizēt grūtībās nonākušo kompāniju, cita starpā likvidējot 6000 darbavietu.

«Mēs esam tehniski bankrotējuši, un snieguma kritums sākās ilgi pirms traģiskajiem notikumiem 2014.gadā,» Millers teica žurnālistiem, runājot par divām aviokatastrofām, kas pērn satricināja kompāniju.

«Malaysia Airlines» pirmdien veica pirmos reorganizācijas darbus Millera vadībā - darba līguma laušanas vēstules tika izsūtītas ap 20 tūkstošiem kompānijas darbinieku, bet jauni līgumi tiks piedāvāti 14 tūkstošiem no viņiem.

Tas nozīmē, ka atbilstoši iepriekš prognozētajam kompānija likvidēs 6000 darbavietu.

Millers iepriekš ir veicis reorganizācijas Īrijas «Aer Lingus» un Beļģijas «Sabena», tādēļ viņš sektorā ir izpelnījies palamu «Terminators», kas ir asociācija ar angļu valodas vārdu, kas apzīmē darba līgumu laušanu.

52 gadus vecā vācieša vadībā «Malaysia Airlines» plāno «sākt jaunu dzīvi» no 1.septembra, kad tiks piedāvāts jauns kompānijas tēls un gaidāms jauns veidols, uzņēmumam cenšoties pārvarēt pērn piedzīvotās traģēdijas.

Pērn martā virs Indijas okeāna pazuda «Malaysia Airlines» reisa MH370 lidmašīna ar 239 cilvēkiem, bet četrus mēnešus vēlāk virs nemierīgajiem Ukrainas austrumiem kompānijas reisa MH17 lidmašīna ar 298 cilvēkiem tika notriekta ar zeme-gaiss tipa raķeti.

Traģēdijas bija pēdējais piliens lidsabiedrībai, kura, kā norādījuši analītiķi, jau gadiem ilgi ir slikti pārvaldīta, turpinot ciest zaudējumus.

Valsts investīciju fonds pērn pārņēma «Malaysia Airlines», lai censtos to glābt, un iecēla Milleru vadītāja amatā.

Millers pirmdien stāstīja, ka plāno 2015.gada «apturēt asiņošanu», nākamgad stabilizēt uzņēmējdarbību un 2017.gadā censties panākt atgriešanos pie izaugsmes.

Elektroniskā pasta vēstulē darbiniekiem pagājušajā nedēļā Millers brīdināja par to, ka ir nepieciešama plaša reorganizācija, jo «Malaysia Airlines» finanšu situāciju apgrūtina «nekonkurētspējīgs izmaksu līmenis», kas ir par 20% augstāks nekā konkurentiem.

Gaidāms, ka bez darbavietu likvidācijas «Malaysia Airlines» varētu samazināt arī nerentablos tālo maršrutu reisus, tomēr Millers norādīja, ka par šiem plāniem konkurences apsvērumu dēļ pagaidām nerunās.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu