Eksperte: pārtikas ražotājiem ir iespēja attīst ekoloģisku produktu eksportu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Latvijas pārtikas ražotājiem ir potenciāls attīstīt ekoloģiski tīru produktu eksportu, intervijā aģentūrai BNS sacīja Tilburgas universitātes Nīderlandē doktorante, Eiropas Savienības (ES) konkurences noteikumu pētniece Viktorija Daskalova.

«Latviešu produkti tiek uzskatīti par ekoloģiski tīriem. Tas acīmredzot ir kaut kas, ko jūs varat pārvērst kapitālā, ko var pārdot uz ārzemēm - bioloģiskus, organiskus produktus. Es domāju, ka arī attīstības valstīs cilvēki sāks pieprasīt šos produktus un es tiešām domāju, ka tā ir iespēja Eiropas ražotājiem, jo pieprasījums pēc pārtikas globālā mērogā pieaug,» sacīja eksperte.

Viņa uzsvēra, ka arī Eiropas piegādātājiem kopumā ir svarīgi kļūt ekoloģiskākiem, godīgākiem, attīstīt dažādas jomas, kā arī eksportu. «Es domāju, ka viens no Eiropas ražotāju lielākajiem trumpjiem ir tas, ka viņiem ir augsti produkcijas kvalitātes standarti, pārtika kopumā tiek uzskatīta par drošu salīdzinājumā ar pārējo pasauli,» uzsvēra pētniece, piebilstot, ka, piemēram, daudzi ķīniešu patērētāji ir sevišķi ieinteresēti iegādāties Eiropas preces, jo uzticas produktu kvalitātei.

Daskalova piebilda, ka Eiropā ir grūti pārdot pārtikas produkciju, jo tirgus ir blīvs, taču globāli pieprasījums pēc pārtikas ir liels, iedzīvotāju populācija pieaug un attīstīto valstu cilvēku ienākumi, spēja un vēlme patērēt dārgākus produktus arī pieaug. «Es domāju, ka šajā ziņā Eiropas ražotājiem noteikti ir iespējas. Mans padoms ir nekoncentrēties tikai uz tūlītēji acīmredzamiem tirgiem un risinājumiem, bet ir svarīgi attīstīt noteiktus konkurētspējas standartus un domāt arī pašiem par sevi, nekļūt atkarīgiem un attīstīt citas iespējas, kas ir tiešām svarīgas,» viņa sacīja, piebilstot, ka Eiropai ir liels potenciāls pārdot produkciju visai pārējai pasaulei.

Pēc Krievijas noteiktā embargo lauksaimniecības produktu importam, Latvijas pārtikas ražotājiem īpaši aktuāla ir eksporta tirgu diversifikācija, tostarp par ļoti potenciālu tiek minēts Ķīnas tirgus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu