Pārtikas ražotāju grupas «NP Foods» eksporta apmēri Eiropas Savienības (ES) valstīs šā gada pirmajos četros mēnešos ir pieauguši par 32%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, sacīja «NP Foods» grupas komunikācijas direktore Dana Erciņa-Užāne.
«NP Foods» eksporta apmēri ES valstīs šogad pieaug par 32%
Tostarp Vācijā, kas veido lielāko «NP Foods» eksporta īpatsvaru ES, četros mēnešos pārdots par 21% vairāk produkcijas nekā gadu iepriekš, kas ir saistīts ar lielāku šokolādes konfekšu un zefīru pārdošanas apmēru.
Vienlaikus viņa norādīja, ka «NP Foods» plāno attīstīt šokolādes un šokolādes konfekšu eksportu uz Ķīnu. «Šobrīd ar jauno sadarbības partneri [Ķīnā] strādājam pie produktu izvēles,» teica Erciņa-Užāne.
Viņa arī pastāstīja, ka Ķīnas puse ir interesējusies arī par «Guttas» sulām ar tā sauktajām Ziemeļeiropas garšām jeb Baltijas upeņu, romiešu vīnogu un mežogu garšām. «Potenciālie partneri [Ķīnā] ir saņēmuši paraugus,» pastāstīja Erciņa-Užāne, piebilstot, ka tirgus specifikas dēļ «Gutta» Ķīnā plāno pārdot sulas 200 mililitru pakās.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka 12.martā noslēdzās «NP Foods» un tam piederošo uzņēmumu «Laima», «Staburadze», «Staburadzes konditoreja», «Gutta», «Saldumu tirdzniecība», «NP Logistics» un «Margiris» pārdošanas darījums. Latvijas konkurences padome 10.janvārī atļāva «Orkla» un «NP Foods» apvienošanos.
«NP Foods» apvieno Latvijas un Lietuvas pārtikas, tirdzniecības un loģistikas uzņēmumus «Laima», «Staburadze», «Gutta», «Staburadzes konditoreja», «Saldumu tirdzniecība», «NP Logistics» un Lietuvas «Margiris». Tas ir Latvijas lielākais vadības uzņēmums saldumu un dzērienu nozarē.
Kompānija 2013.gadā strādāja ar 64,323 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās 3,6 reizes un sasniedza 1,107 miljonus eiro. Savukārt « NP Foods « 2014.gada rezultāti vēl nav publiskoti.