SM turpinās cīnīties par «airBaltic» obligācijām; negatīvu scenāriju nepieļauj

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Satiksmes ministrija (SM) kā akcionārs turpinās cīnīties par «airBaltic» obligācijām, kuras līdz 1.jūlijam ir jākonvertē un kas ir aptuveni 16% «airBaltic» akciju, turklāt negatīvu scenāriju šajā jautājumā akcionārs nepieļauj, jo process izskatoties «ļoti cerīgs», norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Viņš skaidro, ka savulaik tika izlaistas «airBaltic» obligācijas, un tagad ir tas brīdis, kad obligācijas jākonvertē par akcijām. Obligācijas apmaksājis gan valsts, gan privātais partneris - «Baltijas Aviācijas sistēmas». Obligācijas pa pieciem gadiem esot mainījušas īpašnieku un ir bijušas saistītas ar dažādām tiesvedībām. Jūlijā gan esot jābūt skaidrībai, kas notiks ar obligācijām, kas ir aptuveni 16% «airBaltic» akciju.

«Lai spētu piedāvāt investoram piedalīties kompānijas darbā, jābūt skaidrībā, kam kas pieder. Ar bankām ir sāktas sarunas, kādā veidā un kam šīs obligācijas ir piekritīgas. Kādā veidā tās saskata tālāko rīcību, jo ne jau kredītiestādes ir tās, kas līdzdarbosies kā akcionāri lidsabiedrībā,» skaidro ministrs. Ideālā gadījumā šīs obligācijas esot jāiegādājas valstij, lai tai saglabājas 99% īpašumtiesību, kuras tad uz partnerības principiem piedāvāt stratēģiskam investoram.

Uz jautājumu, cik tad valstij būtu jāmaksā, Matīss norāda, ka patlaban nav runas ne par kādām summām. «Obligācijas ir saistītas ar virkni tiesvedību. Jautājums ir - kā šīs tiesvedības atrisināt - nevis gadiem, bet pēc iespējas ātrāk. Pieļauju dažādas mierizlīguma iespējas,» skaidro ministrs.

Tāpat esot arī «Krājbankas» administratori, kas arī pretendē uz šim obligācijām, taču risinājums esot jārod. «Obligāciju nominālvērtība ir 20 miljoni eiro, un es pieļauju, ka esošajā situācijā cena varētu būt būtiski zemāka par 20 miljoniem eiro. Lieta jāatrisina līdz 1.jūlijam, un nevis «airBaltic», bet akcionāram,» uzsver ministrs.

Jautāts, vai ir apspriests variants B, kas notiek, ja neizdodas process, Matīss norāda, ka patlaban tiekot strādāts pie varianta, lai izdotos. «Notiek darbs un sarunu process, kas izskatās ļoti cerīgs, un ceru, ka tas noslēgsies ar sekmīgu rezultātu,» skaidro ministrs, piebilstot, ka šī lieta jau ir skatīta valdībā - slēgtajā daļā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu