Latvijā veiks 3,6 miljonus ASV dolāru vērtu «Latvijas Kuģniecības» tankkuģu modernizāciju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Lai modernizētu «Latvijas Kuģniecības» (LK) floti, laikā no maija līdz jūlijam «Rīgas kuģu būvētavā» tiks atjaunoti astoņi tankkuģi, veicot to tehnisko remontu, krāsošanas darbus un jaunu satelītiekārtu uzstādīšanu, informēja LK.

Kuģu remontdarbos investēs 3,6 miljonus ASV dolāru (3,2 miljoni eiro), vidēji tie būs no 450 000 līdz 500 000 ASV dolāru (447 800 eiro) vienam kuģim.

«Latvijas Kuģniecības» valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups skaidro, ka patlaban uzņēmums ir fokusējies uz to jomu stiprināšanu, kas saistītas ar tiešo uzņēmumu darbību, un turpina atbrīvoties no aktīviem, kas nav saistīti ar pamatbiznesu. Kuģu remontā Latvijā tiks ieguldīti 1,6 miljoni ASV dolāru (1,4 miljoni eiro), neskaitot rezerves daļas un materiālus, kurus iepērkam no dažādām pasaules malām. «Latvijas Kuģniecības» kuģu modernizācija veicināšot to konkurētspēju pasaules ķīmisko kravu, naftas un tās produktu pārvadāšanas tirgū. Tik apjomīgi kuģu remontdarbi LK vēsturē notiek pirmo reizi.

Kuģu būvētavā, sākot ar maiju, piestās vidējā izmēra tankkuģi «Piltene», «Usma», «Ugale», «Targale», «Ance» un «Zemgale». Kuģu «Krisjanis Valdemars» un «Puze» modernizācijas darbi jau ir pabeigti. Remonta laikā kuģi tiek izcelti no ūdens sausajā dokā, no kura pēc kuģa ievadīšanas tiek izsūknēts ūdens, lai piekļūtu visam kuģa korpusam. Kuģiem veic virsbūves krāsošanu ar augstas kvalitātes pretapaugšanas apdares pārklājumu, kas palīdzēs samazināt kuģu degvielas patēriņu; vispārējos remontdarbus, kā arī īpašu tehnisko apkalpi, kas ir iespējama tikai sausajā dokā.

Uz kuģiem uzstādīs satelīta antenas un jaunākās paaudzes komunikācijas sistēmas, ar kuru palīdzību tiks nodrošināti nepārtraukti interneta sakari, kas uzlabos saziņu un datu apmaiņu ar kuģi un tā vadītāju Rīgā, tam atrodoties reisā pasaules ūdeņos, kā arī vēl vairāk uzlabos dzīves apstākļus jūrniekiem. Īpaši atzīmējama papildu hidrauliskās vinčas uzstādīšana kuģa priekšgalā atbilstoši jaunākajiem SPM («Single Point Mooring») noteikumiem un pietauvošanās aprīkojuma uzlabošana kuģa pakaļgalā atbilstoši Norvēģijas naftas termināļu prasībām. Tankkuģu remonts notiks «Rīgas kuģu būvētavā» Vecmīlgrāvī, kas ir viena no lielākajām kuģu būvētavām Baltijas jūras reģionā.

LK ir starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem vidēja izmēra un «handy» tankkuģu segmentos un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp līdzīgām kompānijām Ziemeļeiropā.

Uzņēmumam pieder 16 moderni kuģi, nodrošinot darbu vairāk nekā 500 profesionāliem un augsti kvalificētiem jūrniekiem no Latvijas. LK flotes vidējais vecums ir septiņi gadi. Visi kuģi saņēmuši ISM (International Safety Management) sertifikātus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu