Uzņēmumu izaugsmes pamatā - jaunu klientu, darbinieku un partneru piesaiste

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Shutterstock

Par nozīmīgāko biznesa izaugsmi veicinošo faktoru Latvijas uzņēmēji uzskata jaunu klientu piesaisti - šo atbildi norādījuši 70% aptaujāto, liecina «Swedbank Business Network» un pētījumu kompānijas TNS veiktās uzņēmēju aptaujas dati.

35% aptaujāto uzņēmēju būtiska šķita jaunu, spējīgu darbinieku piesaiste. Tikmēr jaunu sadarbības partneru vai piegādātāju atrašanu un piesaisti kā nozīmīgu norādījuši 32% aptaujāto uzņēmēju. Būtiski, ka «Swedbank Business Network» lietotāji teju divas reizes biežāk nekā citi respondenti (31% pret 17%) norādījuši, ka

uzņēmuma attīstībai nozīmīgs elements ir jaunu zināšanu gūšana no citu uzņēmēju pieredzes.

Katrs ceturtais jeb 25% Latvijas uzņēmēju kā nozīmīgu biznesa attīstības elementu norādījuši investīciju piesaistes iespēju, savukārt 22% būtiska ir uzņēmuma iekšējo procesu optimizācija. Teju tikpat lielam respondentu skaitam (21%) nozīmīgas šķiet bezmaksas mārketinga kanālu izmantošanas iespējas un reklāmas izvietošanas aktivitātes (20%). Tikai 7% aptaujāto norādījuši, ka uzņēmējdarbību attīstīt palīdz e-komercijas risinājumu ieviešana, piemēram, sava interneta veikala izveide.

«Teju katrs otrais Latvijas uzņēmējs jeb 47% norādījuši, ka «Swedbank Business Network» varētu veicināt viņa biznesa izaugsmi. Un tas, ko redzam ikdienā, ir - uzņēmēji izmanto iespēju iegūt jaunus, noderīgus kontaktus un labprāt dalās pieredzē kā e-vidē, tā arī klātienē.

Uzņēmēji arī labprāt dalās gūtajās atziņās un ieteikumos, kā arī noskaidro sev interesējošus jautājumus.

Šis uzņēmēju tīkls nodrošina atbalstu uzņēmējiem, kurus vieno vēlme audzēt savu biznesu,» stāsta «Swedbank» Uzņēmējdarbības kompetences centra vadītāja Evita Jansone.

Atbildot uz jautājumu par klientu piesaistes veidiem, aptaujātie uzņēmēji visbiežāk (74%) norādījuši, ka izmanto personīgos biznesa kontaktus - pašreizējos un potenciālos klientus, sadarbības partnerus vai piegādātājus. Teju katrs otrais (49%) kā efektīvāko klientu piesaistes veidu izmanto privātos kontaktus - radus, draugus un paziņas. Savukārt katrs piektais (22%) par efektīvu auditorijas piesaistes veidu uzskata reklāmas izvietošanu internetā.

Gandrīz tikpat liels aptaujāto uzņēmēju skaits (21%) velta pūles dalībai konkursos, iepirkumos. Savukārt 17% aptaujāto par efektīvu klientu piesaistes veidu uzskata dalību semināros, konferencēs vai izstādēs. 14% aptaujāto uzņēmēju minējuši, ka efektīvs klientu piesaistes veids ir komunikācija sociālajos tīklos - «Facebook», «Twitter», arī «LinkedIn».

«Swedbank Business Network» ir biznesa kontaktu apmaiņas vietne, kuru veido paši uzņēmēji, un ir vienīgais sociālais tīkls uzņēmējiem Latvijā, kas apvieno vairāk nekā 10 000 uzņēmēju pieredzi un zināšanas. Līdz šim «Swedbank Business Network» reģistrējušies 11 000 uzņēmumu un vairāk nekā 16 500 unikālo lietotāju. Nodibināti vairāk nekā 350 000 kontaktu un izteikti vairāk nekā 6500 piedāvājumi. Savukārt «Swedbank Business Network» ietvaros izrakstīto rēķinu kopsumma jau pārsniegusi četrus miljonus eiro.

«Swedbank Business Network» informatīvais režīms atvērts visiem Latvijas uzņēmējiem un ļauj iepazīties ar jaunumiem, iesaistīties diskusijās, kā arī uzzināt, kādi partneri un viņu piedāvājumi pieejami tīklā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu