Radošs un interesants uzņēmuma nosaukums nes veiksmi biznesā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Gandrīz 95% pēdējos gados dibinātiem uzņēmumiem ar radošiem un interesantiem nosaukumiem turpina sekmīgi darboties, liecina «firmas.lv» veikts pētījums.

«Firmas.lv» šogad veica pētījumu par to, vai izvēlētais uzņēmuma nosaukums nes veiksmi biznesā un kā tas atspoguļo darbības jomu. Pētījums tika veikts par uzņēmumiem, kuri dibināti no 2011.-2013.gadam, no katra gada izvēloties 20 firmas ar interesantiem nosaukumiem.

Lai izceltos un pievērstu uzmanību savai produkcijai vai piedāvātajiem pakalpojumiem, uzņēmumu dibinātāji nereti izvēlējušies savus lolojumus nosaukt visai asprātīgi, liecina SIA «Firmas.lv» pirms 1.aprīļa apkopotie dati.

Konstatēts, ka teju 95% no pētījumā iekļautajiem uzņēmumiem turpina sekmīgi darboties.

Pētījumā apskatītie uzņēmumi kopumā 2013.gadā ir pieaudzējuši apgrozījumu pret 2012.gadu - 2,2 reizes, salīdzinoši tajā pašā laikā reģistrētie «parastie» uzņēmumi - 1,5 reizes. Līdz ar to pētījumā secināts, ka veiksmīgāki ir tie uzņēmumi, kuru līderiem piemīt veselīga, laba humora izjūta un kuri nebaidās, ka varētu būt smieklīgi citu acīs.

«Vai izvēlētajam nosaukumam ir kāda loma likvidācijas procesā, viennozīmīgi nevar apgalvot. Tomēr jāsecina, ka, piemēram, 2011.gadā dibinātajam un 2012.gadā likvidētajam SIA «Reiz Runcis Renārs» nosaukumā ietvertais laika apstākļa vārds «Reiz...» vedina uz šādam pārdomām,» norāda «Firmas.lv» pārstāve Sandra Timofejeva.

Savukārt aptuveni 5% firmu savus nosaukumus ir mainījušas, kā, piemēram, 2011.gada dibinātais uzņēmums «Saldie zaķi» kļuvis par «Ulla Kids».

Tikmēr pētījuma autoriem nav izdevies atklāt, kāda ir saistība vairāku uzņēmumu radošajiem nosaukumiem un to darbības jomai, piemēram, «Shoko-Lad» ar automobiļu apkopes un remonta nozari, «Sievasmāte» ar mākslinieku darbību. Tāpat nav skaidra saistība, visticamāk, Aleksandra Milna grāmatā par Vinniju Pūku izlasītajam jaunvārdam «Driznaks» ar inženierdarbības un ar tām saistīto tehnisko konsultāciju jomu.

«Firmas.lv» pētījuma autoriem savdabīga šķiet arī dažu uzņēmumu nosaukuma un darbības jomas saistība. Piemēram, «2 lapsas», kas darbojas tulkošanas un tulku pakalpojumu jomā, «Kāp nost», kas darbojas reklāmas aģentūru darbības jomā, vai arī «Spoku Lapsa», kas darbojas bāru darbības jomā. Uz pārdomām mudina nosaukums SIA «Auzas», kas sniedz izglītības atbalsta pakalpojumus, un SIA «Dod manam kumeļam», kas sniedz taksometru pakalpojumus.

Pētot uzņēmumu darbības nozares, secināts, ka, piemēram, būvniecības nozarē darbojošos uzņēmumu «Ķirmis» un «Lāča pakalpojumi» nosaukumi liecina ne tikai par humora izjūtu, bet arī par drosmi, paļaujoties, ka klienti uzticēsies uzņēmumam ar tik neviennozīmīgu nosaukumu. Tāpat novērots, ka arī grāmatvežiem piemīt humora sajūta, par ko liecina tādi uzņēmumu nosaukumi kā «MansMaks» vai «Aktīvs Pasīvs Pozitīvs».

SIA «Firmas.lv» darbību sāka 2009.gadā ar mērķi attīstīt informatīvo pakalpojumu jomu, kas piegādā plašas un ātras satura meklēšanas iespējas konsolidētā Uzņēmumu reģistra juridisko un «ZL.lv» faktisko uzņēmumu datubāzē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu