«GoRail» varētu slēgt dzelzceļu no Tallinas uz Maskavu un Sanktpēterburgu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Igaunijas privātais dzelzceļa operators «GoRail», kurš veic reisus maršrutos starp Tallinu un Krievijas pilsētām Maskavu un Sanktpēterburgu, plāno slēgt satiksmi šajos divos maršrutos, jo tie joprojām rada zaudējumus, lai gan konkrēts lēmums nav pieņemts.

«Kad lēmums tiks pieņemts, mēs visus informēsim. Situācija nav viegla, bet es nevaru nosaukt konkrētu datumu,» aģentūrai BNS sacīja «GoRail» holdinga kompānijas «Go Group» valdes loceklis Jiri Etverks. «Šīs līnijas peļņu nav nesušas ilgu laiku,» viņš piebilda.

«GoRail» Tallina-Maskava un Tallina-Sanktpēterburga maršrutu slēgšanu apsver kopš novembra. Neauditētie darbības rezultāti liecina, ka pērn zaudējumi šajos maršrutos bija divi miljoni eiro. Janvārī kompānija nolēma samazināt reisu skaitu, un tagad pasažieru vilciens Tallina-Sanktpēterburga kursē divreiz nedēļā, lai gan iepriekš kursēja katru dienu. Tāpat «GoRail» ir panākusi vienošanos ar Krievijas dzelzceļa pārvaldi par infrastruktūras nodevu samazinājumu.

«Mēs esam smagi strādājuši, lai līnijas būtu pēc iespējas labākas, bet politiskā un ekonomiskā situācija Krievijā ir tāda, kāda tā ir,» Etverks sacīja. «Cilvēki Krievijā nevar atļauties normālas cenas biļetes tādā pašā skaitā, kādā to varēja atļauties pēdējo gadu laikā,» viņš paskaidroja un piebilda, ka pasažieru skaits ir krities, neskatoties uz biļešu cenas samazinājumu.

Kamēr «Go Group» padome nav pieņēmusi lēmumu slēgt līnijas, kompānija plāno turpināt to darbu un attīstību. «Mēs esam vērtējuši līniju slēgšanu jau pusotru gadu. Redzēsim, kā dzīve ritēs,» norādīja holdinga kompānijas valdes loceklis.

Kamēr konflikts Ukrainā un sankcijas turpināsies un Krievijas ekonomiskā situācija neuzlabosies, Krievijas tūristu skaits saglabāsies neliels, kas neļauj saglabāt pasažieru dzelzceļa līnijas, atzina Etverks. Vienlaikus pērn vasarā un ap Jauno gadu bija daudz tūristu. Ir grūti paredzēt, kāda izvērtīsies šī vasara," viņš piebilda.

Etverks norādīja, ka «Go Group» ir runājusi par šo situāciju ar Igaunijas un Krievijas dzelzceļa kompānijām, kā arī ar viesnīcām un citām ieinteresētajām pusēm, bet risinājuma joprojām neesot. «Līniju slēgšana nenāktu par labi ekonomiskajam un kultūras attiecībām, kā arī attiecībām starp abām valstīm,» viņš uzsvēra.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu