Tiešraide: Biznesa analītika – nākamais solis uzņēmuma attīstībā

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Caro/ScanPix

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar IBM Latvija un Digital Mind rīko konferenci Biznesa analītika — nākamais solis biznesa attīstībā. Tajā Latvijas uzņēmumu vadītājiem būs iespēja iepazīties ar biznesa analītikas jēdzienu, uzzināt par jaunākajām nozares tehnoloģijām un to izmantošanas sniegtajām priekšrocībām, kā arī izzināt Latvijas un ārvalstu uzņēmumu pieredzi biznesa analītikas risinājumu izmantošanā. TVNET piedāvā pasākuma tiešraidi.

Konferences programma

8.30—9.00 Reģistrācija, rīta kafija

9.00—9.10 Konferences atklāšana

9.10—9.45 Kāpēc ir svarīga datu analītika un kam tā noder?

Prezentācijā tiks aplūkota datu analīzes kā lēmumu pieņemšanas nepieciešamība. Ikviens ekonomikas dalībnieks – patērētāji, uzņēmēji, valdības politikas veidotāji – pieņem dažādus lēmumus. Tērēt? Uzkrāt? Iegādāties mājokli? Tagad vai vēlāk? Kas notiks ar cenām? Vai manai ražotajai precei būs pircēji? Kādi būs ieņēmumi valsts budžetā un cik var plānot izdevumiem? Jautājumu ir daudz, un atbilžu veidošanai ir noderīgi dati – jo precīzāki un ticamāki, jo labākas būs atbildes un nekļūdīgāki – lēmumi.

Agnese Rutkovska, Latvijas Bankas Monetārās politikas pārvaldes Makroekonomikas analīzes daļas galvenā ekonomiste.

Ieguvusi sociālo zinātņu maģistra grādu vadībzinātnē ar izcilību Latvijas Universitātē. 2001.—2004. gadā lasījusi lekciju kursu «Nacionālo kontu sistēma» Banku augstskolas maģistrantiem.

Agnese Rutkovska sāka darbu Latvijas Bankā 2001. gadā, pirms tam prasmes makroekonomisko rādītāju aprēķināšanā stiprinot darbā Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes Nacionālo kontu daļā. Viņas darba pienākumos ietilpst Latvijas reālā sektora analīze un norišu prognoze (īpaši attiecībā uz iekšzemes kopprodukta izlietojuma novērtēšanu).

9.45—10.20 IBM Watson Analytics un IBM klientu stāsti par analītikas lietojumiem

Edijs Tanons, IBM Latvija, pārdošanas vadītājs Latvijā.

Edijs ir vecākais IBM klientu pārstāvis Latvijā ar 10 gadu darba pieredzi IT nozarē. Ieguvis maģistra grādu uzņēmējdarbības vadībā un sācis savu darba pieredzi IT projektu vadībā. Šobrīd aktīvi darbojas arī nevalstiskajā sektorā, kā Latvijas Atvērto tehnoloģiju asociācijas (LATA) valdes loceklis.

Prezentācijā stāstīs par IBM klientu biznesa ieguvumiem, izmantojot analītikas risinājumus, kā arī parādīs jaunāko, kā rīkoties ar IBM Watson mākslīgā intelekta apveltīto analītikas rīku praktiskā darbībā.

10.20—10.55 Kāpēc biznesa inteliģence ir svarīga jūsu uzņēmumam?

Māris Millers, MM STUDIJA valdes loceklis, vadošais konsultants.

Datu analītikas risinājumi, ko dažkārt sauc arī par Biznesa inteliģences sistēmām, palīdz uzņēmumu un struktūrvienību vadītājiem un speciālistiem iegūt pilnu pārskatāmību par biznesa procesiem un operatīvajām darbībām. Ātra piekļuve uzticamai informācijai un ērta iespēja interpretēt datus dažādos veidos uzlabo vadības lēmumu kvalitāti, kā arī palīdz labāk vadīt biznesa riskus. Prezentācijā uz vairāku praktisku piemēru bāzes pārrunāsim, kā vadības komanda var izmantot datu analītiku labāku lēmumu pieņemšanai, un kad ir nepieciešams to kombinēt ar citām pieejām uzņēmuma un piedāvājumu attīstībā.

10.55—11.30 Pieci soļi biznesa analītikas sistēmas izveidei

Rinalds Sluckis, Digital Mind valdes priekšsēdētājs.

Rinalds ir Digital Mind un vēl vairāku tehnoloģiju uzņēmumu līdzdibinātājs. Vairākus gadus pavadījis kā profesionāls triatlonists, Rinalds augsti vērtē nepārtrauktu attīstību it visos savas dzīves aspektos. Viņš mēģina rast un iedvesmot līdzīgu attieksmi savos kolēģos, partneros un klientos.

Prezentācijā tiks sniegta informācija par biznesa analītikas sistēmas attīstības etapiem un svarīgajiem elementiem. Klausītāji uzzinās par praktiskiem soļiem, kā uzņēmumam plānot un sākt analītikas sistēmas izveidi uzņēmumā, kur meklēt īstermiņa ieguvumus un kā plānot sistēmas ilgtermiņa attīstību.

11.30—12.05 Biznesa analītika un dati ikdienā – Infogram pieredze

Lauris Lietavietis, Infogram pārdošanas vadītājs.

Kopš 2013. gada aprīļa Lauris ir datu vizualizācijas uzņēmuma Infogram pārdošanas vadītājs. Pirms tam piecus gadus pārstāvēja interneta pētniecības un konsultāciju uzņēmumu Gemius, sākot tā darbību Latvijā 2006. gadā, kā arī pārstāvot to EMEA reģionā kā Auditorijas mērījumu Biznesa attīstības direktors. Trīs gadus strādājis portālā Delfi kā lielo klientu vadītājs un pārdošanas vadītājs. Līdz tam Lauris ir strādājis mārketinga jomā kā aģentūras, tā klienta pusē. Lauris ieguvis bakalaura grādu Rīgas Ekonomikas augstskolā, kā arī maģistra grādu tirgzinībās Latvijas Universitātē.

Prezentācija ilustrēs datu nozīmi SaaS (software as a service) uzņēmumos un sniegs padziļinātu ieskatu, kā tos ikdienā izmanto Infogram. Kā interneta servisam Infogram priekšrocība ir iespēja pilnībā izmērīt katra klienta saskari ar produktu tā dzīvescikla laikā — no brīža, kad tas ir potenciāls klients, līdz brīdim, kad tas kļūst par lojālu lietotāju. Šie dati ikdienā tiek izmantoti. biznesa lēmumu pieņemšanā — produkta attīstībā, mārketingā un pārdošanā. Tāpat arī ikdienā mērām mūsu pašu darbības un aktivitātes, jo īpaši pārdošanā un mārketingā, kas regulāri tiek analizētas, lai uzlabotu ikdienas darba procesu efektivitāti. Uzskatām, ka biznesa analītika ir kas tāds, kas ir jāpilnveido nemitīgi, ko arī cenšamies īstenot.

12.05—12.35 Cik liela nozīme ir uzņēmuma datu analīzei

Deniss Sazonovs, ERGO valdes loceklis Baltijas valstīs

12.35—13.00 Noslēguma vārdi

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu