Lubāns: PV dīzeļvilcienu modernizācija varētu noslēgties līdz jūlijam

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu «Pasažieru vilciens» (PV) dīzeļvilcienu modernizācijas projekts varētu noslēgties gada pirmajā pusē, sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

«Projekts virzās, un domāju, ka šā gada pirmajā pusē mēs jau ieraudzīsim modernizētos dīzeļvilcienus. No pasažieru viedokļa tie būs praktiski jauni vilcieni – sēdekļi, apgaismojums un citas lietas, kas nodrošina komfortu, būs jaunas. Tāpat šie vilcieni būs aprīkoti ar videi draudzīgākiem dzinējiem un jauniem hidropārvadiem, līdz ar to tie būs labāki un arī nedaudz lētāki ekspluatācijā,» teica Lubāns.

Vienlaikus projektam vēl nepieciešams PV līdzfinansējums Eiropas Savienības līdzekļiem, kas piešķirti 13 miljonu eiro apmērā. Kompānija vēlētos, lai šo summu segtu valsts. «Runa ir par to, ka PV bija jāsameklē līdzfinansējums, lai varētu pielikt savu daļu Eiropas Savienības finansējumam. Ņemot vērā situāciju un kapitālieguldījumu programmu, kas mums ir nepieciešama elektrovilcienu remontam, biļešu pārdošanas sistēmas ieviešanai un citiem mērķiem, mēs piedāvājām risinājumu, ka valsts varētu segt PV līdzfinansējumu. Tā iznāk lētāk. Ņemot vērā, ka mums brīvu līdzekļu nav, nauda jebkurā gadījumā būtu jāaizņemas un par to jāmaksā procenti. Ja to sedz valsts, tad nav jāmaksā procenti. Savukārt valstij pēc tam vienalga ir jāsedz mūsu zaudējumi. Tādēļ ir pareizāk, ja valsts iesaistās uzreiz, nevis ļauj mums aizņemties naudu un vēl arī maksāt procentus,» atzīmēja Lubāns.

PV dīzeļvilcienus modernizē piegādāju apvienība, kas sastāv no uzņēmumiem «VRC Zasulauks», «Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca» un «Rīgas vagonbūves rūpnīca». Kopējā līgumcena 21 979 348 eiro, tostarp 13 001 491 eiro ir piesaistītais Eiropas Savienības līdzfinansējums.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas «Latvijas Dzelzceļš» veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija «Latvijas Dzelzceļa» meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu