Triju tirgotāju elektrības rādījumu termiņu pagarina līdz 6.martam

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Triju elektroenerģijas tirgotāju skaitītāju rādījumu nodošanas termiņš mājsaimniecībām pagarināts līdz 6.martam, pavēstīja sadales sistēmas operatora «Sadales tīkls» komunikācijas direktore Renāte Meļķe.

Viņa norādīja, ka pēc elektroenerģijas tirgus pilnīgas liberalizācijas no šā gada 1.janvāra iespēju iegādāties elektroenerģiju mājsaimniecībām piedāvā četri tirgotāji, tāpēc, pirms elektroenerģijas skaitītāja rādījumu paziņošanas, «Sadales tīkls» aicina klientus rūpīgi pārskatīt esošo līgumu ar tirgotāju un pievērst uzmanību skaitītāja rādījumu nodošanas kārtībai un norēķinu veidam.

Meļķe skaidroja - ņemot vērā pārejas situāciju, šomēnes skaitītāju rādījumus «Latvenergo», «220 Enerģija» un '«WIN Baltic» var nodot līdz 6.martam. «Baltcom TV» un «Latvenergo» klienti savus skaitītāja rādījumus nodod savam tiešajam tirgotājam atbilstoši līgumā noteiktajai rādījumu nodošanas kārtībai, savukārt tirgotāju «220 Enerģija» un «WIN Baltic» klientiem rādījumi ir jānodod, ievadot tos «Sadales tīkls» klientu portālā vai zvanot uz «Sadales tīkla» bezmaksas rādījumu nodošanas tālruni, kas darbojas no 27. februāra līdz 6. martam.

Pēc viņas teiktā, iepriekšējā periodā, kad rādījumi nodoti par janvāri, aptuveni 26 tūkstoši klientu zvanīja uz rādījumu nodošanas tālruni, tas ir aptuveni piecas reizes vairāk nekā līdz elektroenerģijas tirgus atvēršanai mājsaimniecībām. «Ja rādījumu nodošanas brīdī ir izveidojusies klientu rinda, klientam ir iespējams ierunāt balss paziņojumu, kurā informēt par aktuālo rādījumu,» piebilda Meļķe.

Savukārt ja klients norādītajā laikā elektroenerģijas skaitītāja rādījumu nav paziņojis, rēķins par patērēto elektroenerģiju tiek izveidots, balstoties uz iepriekšējo vidējo elektroenerģijas patēriņu. Ievadītos elektroenerģijas skaitītāja rādījumus vai informāciju par vidējo elektroenerģijas patēriņu «Sadales tīkls» nodod klienta elektroenerģijas tirgotājam, kurš sagatavo rēķinu par patērēto elektroenerģiju. Klientiem, kuri kā savu elektroenerģijas tirgotāju izvēlējušies «Latvenergo» un kā norēķinu metodi - izlīdzināto maksājumu, skaitītāja rādījumi nav jānodod.

Vienlaikus, ja klientam objektā ir uzstādīts viedais elektroenerģijas skaitītājs un līdz skaitītāja maiņas brīdim klients ir nodevis elektroenerģijas skaitītāja rādījumus vai norēķina veids ir fiksēts ikmēneša maksājums, līdz ar viedā skaitītāja uzstādīšanu klientam nekas nemainās un ir spēkā esošā rādījumu nodošanas, kā arī norēķinu kārtība. Brīdī, kad no viedā elektroenerģijas skaitītāja tiks sākta attālināta uzskaites datu nolasīšana, klients saņems individuālu paziņojumu no «Sadales tīkla».

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka no šā gada ir pilnībā liberalizēts elektroenerģijas tirgus, tajā iekļaujot arī mājsaimniecības. Mājsaimniecības var mainīt tirgotāju, līdz katra mēneša 15.datumam izvēloties piegādātāju. Ja mājsaimniecības nenoslēdz elektroenerģijas tirdzniecības līgumu ne ar vienu tirgotāju, elektroenerģijas piegādi tām nodrošina esošais tirgotājs - «Latvenergo» - universālā pakalpojuma ietvaros - tarifs 16,9 centi par kilovatstundu.

«Sadales tīkls» ir elektroenerģijas sadales sistēmas operators, un tā vienīgais īpašnieks ir valstij piederošā energokompānija «Latvenergo».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu