Lidostā nodrošināt lidojumus arī miglas laikā; piesaistīs jaunas aviokompānijas

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

No šodienas starptautiskās lidostas «Rīga» lidlaukā oficiāli sāk darboties jaunizbūvētā gaismu sistēma «CAT II», kas paaugstina lidojumu drošību un nelabvēlīgos laika apstākļos reisu novirzīšanu uz citām lidostām samazina līdz minimumam.

Kā informēja lidostā, lidlauka sertificēšana «CAT II» atbilstošai gaismu sistēmai uzlabos lidostas sniegto servisu aviokompānijām un to pasažieriem, jo būtiski samazināsies to reisu skaits, kas nelabvēlīgu laika apstākļu ietekmē jānovirza uz alternatīvajiem lidlaukiem. Lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš skaidro, ka tas ir būtisks priekšnosacījums lidostas konkurētspējas paaugstināšanai un jaunu aviokompāniju piesaistīšanai.

Lidosta turpmāk varēs uzņemt ielidojošos reisus, ja lidlaukā redzamība būs līdz 300 metriem, kā arī izlidojošie reisi tiks atļauti pie redzamības līdz 250 metriem. Gaismu sistēma «CAT II» izbūvēta, īstenojot ES Kohēzijas fonda projektu «Starptautiskās lidostas «Rīga» infrastruktūras attīstība».

«airBaltic» korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags skaidro, ka lidostas veiktie infrastruktūras uzlabojumi ir būtisks ieguvums «airBaltic» klientiem un padarīs ērtāku ceļošanu arī mazāk labvēlīgos laika apstākļos.

«Latvijas gaisa satiksme», kas sniedz aeronavigācijas pakalpojumus Latvijas gaisa telpas lietotājiem, skaidro, ka sagatavošanās periodā ir testētas sistēmas, kas pārbauda meteoroloģiskos parametrus, jebkuras redzamības un laika apstākļos kontrolē objektu pārvietošanos lidostas teritorijā. Esot izstrādāti speciālie noteikumi, kas stājas spēkā, redzamībai pazeminoties līdz meteoroloģiskajam minimumam, kā arī veikta uzņēmuma speciālistu apmācība darbam jaunajos apstākļos. «Esmu pārliecināts, ka mūsu darba rezultātus pozitīvi novērtēs gan pasažieri, gan aviosabiedrības,» norāda «Latvijas gaisa satiksmes» valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

Kā ziņots, 2013. un 2014. gadā, īstenojot ES Kohēzijas fonda projektu, paveikti arī citi darbi - skrejceļa segas virskārtas renovācija, skrejceļa lidjoslas pastiprināšana, papildus manevrēšanas ceļu E un D izbūve, peronu Nr.2 un Nr.3 rekonstrukcija, divu pretapledošanas apstrādes laukumu izbūve, lietus notekūdeņu atvades sistēmas un lidlauka drenāžas izbūve, transportlīdzekļu mazgāšanas angāra izbūve, atkritumu savākšanas angāra izbūve, manevrēšanas ceļu C un G vienkāršotā renovācija un ugunsdzēsēju depo izbūve.

2015.gadā projekta ietvaros plānota perona Nr.1 rekonstrukcija un tiks iegādāta aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētā automašīna un iekārtas drošības pasākumiem.

Projekta attiecināmās izmaksas ir 94,27 eiro, tajā skaitā Kohēzijas fonda finansējums 58,5 miljoni eiro, valsts budžeta finansējums 11,7 miljoni eiro un «Starptautiskā lidosta «Rīga«» finansējums ir 24 miljoni eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu