VID šogad plāno paplašināt vairākus pakalpojumus un uzlabot to kvalitāti

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens /LETA

Valsts ieņēmumu dienests (VID) šogad ieplānojis vairākus pasākumus pakalpojumu paplašināšanas un kvalitātes uzlabošanas jomā, šodien preses konferencē informēja vadošās VID amatpersonas.

Kopumā šogad paredzēti aptuveni 60 līdz 70 dažādi pasākumi, norādīja VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone.

Kā darbības prioritātes definētas nodokļu un muitas informācijas sistēmu pilnveidošana, klientu apkalpošanas kvalitātes uzlabošana, darbinieku kvalifikācijas paaugstināšana, kā arī klientu apkalpošanas centru un muitas kontroles punktu attīstība.

VID Nodokļu pārvaldes direktores vietniece Dace Pelēkā informēja, ka

liela vērība tiks pievērsta VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) uzlabošanai,

samazinot administratīvo slogu, uzlabojot funkcionalitāti un ieviešot pašapkalpošanās iespēju.

VID Nodokļu pārvaldes direktores vietniece Ilze Jankova sacīja, ka EDS administratīvā sloga mazināšanai plānots ieviest automātisku nodokļu rēķina sagatavošanu un apmaksas iespēju, darba devēju informēšanu par darba ņēmēja slēgtajām un anulētājām darba nespējas lapām, kā arī ieviest strukturētos gada pārskatu pielikumus, kas ļaus izvairīties no dažādām kļūdām.

Savukārt funkcionalitātes uzlabošanā paredzēts ieviest EDS paziņojumus klientiem, kontaktu aktualizēšanu, kā arī paziņojuma nosūtīšanu nodokļu maksātājiem par iekļaušanu riskantāko nodokļu maksātāju grupā.

Jankova informēja, ka pašapkalpošanās ieviešana EDS paredz, ka visiem nodokļu maksātājiem tiks nodrošināta riska informācija, nodokļu maksātājs varēs iegūt informāciju par nodokļu parāda stāvokli uz konkrēto dienu, nodokļu maksātājs tiks informēts par nodokļa samaksu divas dienas pirms maksājuma termiņa iestāšanās. Tāpat EDS būs pieejami pārskati par vidējās darba stundas samaksas apmēru, salīdzinot ar vidējo valstī attiecīgajā profesiju grupā.

VID šogad plāno attīstīt arī informātīvā tālruņa darbību,

īstenojot darbinieku apmācības un izmantojot biežāk uzdoto jautājumu datubāzi Standartjautājumu katalogā. Tāpat šogad notiks aktīvs darbs pie jaunas VID mājaslapas izveides.

Savukārt muitas klientiem paredzēto pakalpojumu uzlabošanā šogad plānots, ka autorizētajiem komersantiem jeb AEO (Authorised Economic Operator) tiks nodrošināta pārvadājamo kravu robežšķērsošana ārpus rindas. Patlaban AEO uz robežas šķērsošanu gaida savā rindā, kas ir ātrāka par kopējo rindu, taču paredzēts, ka viņi varēs šķērsot robežu vispār bez rindas, sacīja VID Muitas pārvaldes direktora vietniece Ingrīda Gulbe-Otaņķe.

Tāpat šogad plānots nodrošināt iespēju pasta sūtījumu muitošanai muitas formalitātes pieteikt pa e-pastu, neierodoties muitas kontroles punktā (MKP), turpināt modernizēt MKP tehnisko aprīkojumu, lai samazinātu kontrolei nepieciešamo laiku, pilnveidot sadarbību ar citām institūcijām, vienojoties par secīgām vai vienlaicīgām kontroles darbībām.

Pētersone sacīja, ka

ar modernu tehnisko aprīkojumu šogad paredzēts apgādāt vispirms Latgalē esošos MKP uz robežas ar Krieviju un Baltkrieviju.

Šī gada februārī jau ir ieviests e-pakalpojums muitas maksājumu veikšanai tiešsaistes režīmā portālā «www.latvija.lv».

Šogad vēl ir plānots ieviest funkcionalitāti elektronisko pagaidu uzglabāšanas deklarāciju iesniegšanai un noformēšanai, kā arī vienotai preču uzskaitei preču pagaidu uzglabāšanas vietās, nodrošināt iespēju izvešanas muitas procedūru formēšanu veikt attālināti, nodrošināt iespēju elektroniski pieteikt labojumus importa muitas deklarācijās pēcmuitošanas kārtībā, ieviest funkcionalitāti elektroniskai atpakaļizvešanas paziņojuma iesniegšanai un noformēšanai.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu