ES negatavos kampaņas piena un aitas gaļas produktu popularizēšanai

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Leta/AFP

Eiropas Savienības (ES) atbildīgās institūcijas noraidījušas Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS) iesniegto projektu «Sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņa par pienu un piena produktiem» nākamajiem trīs gadiem, aģentūru LETA informēja LPCS valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks.

Kopējās projekta izmaksas bija plānotas 1,29 miljoni eiro, no kuriem 645 000 būtu ES finansējums, 387 000 eiro - valsts līdzfinansējums, bet 258 eiro - savienības biedru finansējums. Tāpat bija plānots, ka kampaņu īstenos reklāmas kompānijas SIA"Mindshare", SIA "St.Brothers un SIA "Jazz Communications".

Tāpat saņemts noraidījums līdzīgai kampaņai ar mērķi popularizēt aitas gaļas patēriņu, šajā projektā ieguldot 1,47 miljonus eiro - puse līdzekļu nāktu no valsts budžeta, 30% - no ES, bet atlikušos līdzekļus segtu biedrība «Latvijas aitu audzētāju asociācija». Bija plānots, ka kampaņu īstenotu reklāmas kompānijas SIA «McCann Consulting», SIA «McCann Rīga», SIA «Inspired» un SIA «Hansa Media»

Abi lēmumi pieņemti, pamatojot ar projekta izstrādes gaitā pieļautajām kļūdām, kā arī atbildīgā iestāde nav guvusi pilnīgu pārliecību par valsts daļas finansējuma piešķiršanu.

Pēc nepilnību novēršanas projektus iespējams iesniegt atkārtoti, norādījuši projekta vērtētāji.

Kā atzina Šolks, attiecīgo projektu organizācija gatavoja pirmo reizi, tāpēc arī iespējamas kļūdas, kas nozarei varot maksāt ļoti dārgi gan ilgtermiņā, gan īstermiņā.

«Informēšanas kampaņas ir nepieciešamas, jo īpaši brīdī, kad ievērojami samazinājies eksports Krievijas embargo dēļ, kā arī Eiropā un pasaulē izveidojusies pārprodukcija. Piemēram, kampaņas «Latvijas labums» laikā vietējā piena patēriņš mēnesī palielinājās par 12%, tādējādi sniedzot papildu atbalstu piena nozarei,» sacīja Šolks.

Viņš arī piebilda, ka nav zināms, kad Krievijas embargo tiks atcelts, kā arī to, cik ilgā laikā un vai vispār izdosies atjaunot eksportu uz šo valsti, tāpēc tieši šobrīd būtiski veltīt visus spēkus vietējā tirgus atgūšanai un sabiedrības izglītošanai.

«Esam realizējuši nelielas kampaņas, kas devušas tūlītējus efektus, tādēļ ļoti cerējām, ka izdosies īstenot arī šo, daudz lielāko mārketinga projektu, izmantojot gan sabiedriskās attiecības, gan reklāmu, kas sasniegtu lielu cilvēku auditoriju,» sacīja Šolks.

LPCS valde plāno pārrunāt izveidojušos situāciju ar organizācijas biedriem, lai lemtu par tālāko projekta virzību.

LPCS apvieno 13 piensaimniecības un pārstrādātājus, gada laikā iepērkot un pārstrādājot vairāk nekā 80% Latvijā iegūtā piena. Savienības biedru vidū ir AS «Rīgas piena kombināts», AS «Valmieras piens», AS «Tukuma piens», AS «Rīgas piensaimnieks», AS «Smiltenes piens», AS «Cesvaines piens», AS «Talsu piensaimnieks» un citi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu