Pērn iedzīvotājiem atmaksāta IIN pārmaksa 55,5 miljonu eiro apmērā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Pērn Valsts ieņēmumu dienestā (VID) iesniegtas teju 500 000 deklarācijas pārmaksātā iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) atgūšanai par attaisnotajiem izdevumiem 2013.gadā, un kopējais atmaksātais IIN apjoms iedzīvotājiem sasniedza 55,5 miljonus eiro, liecina VID dati.

Vidējā atmaksātā IIN summa vienam deklarācijas iesniedzējam pērn bija 111,59 eiro, kas ir par 5% vairāk nekā gadu iepriekš.

Kā liecina «Swedbank» Privātpersonu institūta iedzīvotāju aptaujas rezultāti, pērn Valsts ieņēmumu dienestā (VID) ienākumu deklarāciju pārmaksātā iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) atgūšanai par attaisnotajiem izdevumiem 2013.gadā brīvprātīgi ir iesnieguši 41% Latvijas iedzīvotāju. Savukārt

56% aptaujāto atzinuši, ka šo iespēju nav izmantojuši.

Visbiežāk deklarācijas iesniedz sievietes, respondenti ar augstāko izglītību un publiskajā sektorā strādājošie.

Gada ienākumu deklarāciju par iepriekšējo gadu ar mērķi atgūt pārmaksāto IIN par attaisnotajiem izdevumiem iedzīvotāji aicināti iesniegt no 2.marta.

Atgūt pārmaksāto IIN iespējams par ārstniecības pakalpojumiem un izglītības izdevumiem, iemaksām privātajos pensiju fondos, dzīvības un veselības apdrošināšanas prēmiju maksājumiem, kā arī par nepilnīgi izmantoto neapliekamo minimumu un ziedojumiem.

«Swedbank» Privātpersonu finanšu institūta vadītāja Evita Jansone uzsver: «Vērts atcerēties – ja esat ziedojuši naudu nodibinājumiem ar sabiedriskā labuma organizācijas statusu, piemēram, Ziedot.lv, ienākumu deklarācijā norādot ziedotās summas apmēru, saņemsiet par ziedojumiem pārmaksātā IIN atmaksu 24% apmērā. Kā maksājuma apliecinājums kalpos bankas maksājuma uzdevums, konta izraksts vai nodibinājuma kases ieņēmumu orderis. Par ziedojumiem atgūto nodokli varat izmantot atkārtotiem ziedojumiem, tādējādi palielinot šim mērķim veltītos līdzekļus, bet nepārtērējot savus līdzekļus.»

Deklarāciju ar tai pievienotajiem dokumentiem, kas apliecina attaisnotos izdevumus, iespējams iesniegt klātienē kādā no Valsts ieņēmumu dienesta klientu apkalpošanas centriem, taču kopš pagājušā gada

deklarāciju var iesniegt arī elektroniski, pieslēdzoties VID sistēmai ar internetbankas datiem.

«Pirmā reize, iespējams, šķitīs tā sarežģītākā ar vislielāko laika patēriņu, taču katra nākamā jau būs ierasta un gluži pašsaprotama naudas plānošanas darbība,» stāsta «Swedbank» Privātpersonu finanšu institūta personīgo finanšu eksperte Evija Kropa.

Viņa piebilst, ka deklarācijas iesniegšana, pieslēdzoties VID sistēmai ar internetbankas datiem, ir ne tikai efektīvs laika ietaupīšanas veids, bet arī iespēja ērti piekļūt visai VID sistēmā esošajai informācijai par maksātajiem nodokļiem un aplūkot no iepriekšējiem gadiem pārnestos izdevumus par ārstniecības un izglītības pakalpojumiem. «Turklāt krietni samazinās iespēja kļūdīties – jums atliek tikai norādīt attaisnoto izdevumu summas, piemēram, par ziedošanu, un deklarācijai pievienot maksājumus apliecinošus dokumentus,» norāda Kropa.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu