VID ar kampaņu cer iedzīvotāju nodokļu nomaksu palielināt par 5%

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Ar sociālo kampaņu «Dots devējam atdodas» Valsts ieņēmumu dienests (VID) cer iedzīvotāju nodokļu nomaksu palielināt vismaz par 5%, intervijā Latvijas Radio teica VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone.

Viņa stāstīja, ka līdz Ziemassvētkiem VID plāno aprēķināt «nodokļu plaisu», kas ie ēnu ekonomikas sastāvdaļa. «Tā ir tā pati ēnu ekonomika, kas saistīta ar nodokļu nenomaksu algas nodokļos. Mēs zināsim absolūtos skaitļos kā tagad ir un tad pēc kampaņas mēs varēsim secināt, vai ir kādi uzlabojumi un vai šī «nodokļu plaisa» ir samazinājusies,» teica Pētersone.

Uz jautājumu par kampaņas mērķiem, Pētersone teica, ka «nodokļu plaisai» būtu jāsamazinās vismaz par 5%. «Mēs nerunājam par vienu diviem procentiem, bet par vismaz 5% tieši saistībā ar to individuālo nodokļu nenomaksu.

Lai cilvēks varētu uzlabot šo situāciju,viņam jāsāk domāt caur sevi -

pievērst uzmanību vai viņš saņem kases aparāta čeku, ja nesaņem, vai to aizrāda pārdevējam. Tāpat, kad cilvēkam tiek piedāvāta alga daļēji aploksnē, vai tam piekrīt, vai mēģina darba devēju pārliecināt, ka vēlas būt sociāli nodrošināts un saņemt atalgojumu legāli ar samaksātiem nodokļiem,» klāstīja VID vadītāja.

Pētersone arī norādīja, ka bieži saskaras ar iedzīvotāju neizpratni par nodokļu maksāšanas nepieciešamību un nodokļu izlietošanu. «Tiekoties ar nodokļu maksātājiem gan Rīgā gan reģionos, bieži vien, kad uzdodam jautājumus, kāpēc šī attieksme par nodokļu nomaksu ir tik zema un kritiska, tad viens no iemesliem ir tas, ka neizprot un kritiski vērtē, kā tiek tērēti šie nodokļi. Kad sākam dziļāk diskutēt, tad var noprast, ka

iedzīvotāji ne vienmēr līdz galam ir sapratuši kur un kāpēc ir jāmaksā nodokļi,»

stāstīja Pētersone, skaidrojot kampaņas nepieciešamību.

Viņa atzīmēja, ka kampaņas ietvaros būs daudz pasākumu dažādām iedzīvotāju auditorijām.

Jau vēstīts, ka Finanšu ministrija (FM) un VID īstenos sociālo kampaņu «Dots devējam atdodas», kuras mērķis ir veicināt godprātīgu nodokļu nomaksu.

FM Komunikācijas nodaļā pavēstīja, ka kampaņas izaicinājums ir veicināt vienu no Latvijas iedzīvotāju pamatpienākumiem – godprātīgu nodokļu nomaksu, mainot Latvijas sabiedrības domāšanas veidu, attieksmi un paaugstinot iedzīvotāju izpratni par godprātīgas nodokļu nomaksas nozīmīgumu valsts ilgtermiņa attīstībai.

«Iecerēts arī atgādināt, kur paliek nodokļos nomaksātā nauda,

kādiem mērķiem tā tiek novirzīta un kādus labumus var gūt sabiedrība. Kampaņā informēs, kādas sekas raisa izvairīšanās no nodokļu nomaksas gan indivīdam, gan sabiedrībai,» norādīja ministrijā.

Kampaņa sāksies šogad un tajā sabiedrība tiks uzrunāta, izmantojot video klipus, infografikas, sociālos medijus, kā arī izglītojošos semināros tiks uzrunāta arī jauniešu auditorija.

Paredzēts, ka piektdien kampaņas atklāšanas pasākumā piedalīsies finanšu ministrs Jānis Reirs, Pētersone, Rīgas Ekonomikas augstskolas pētnieks Arnis Sauka, kā arī Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāvji.

Kampaņas rīkošanai FM izsludināja konkursu, kurā uzvarējusi aģentūra «LEAD. Korporatīvā komunikācija». Kampaņas īstenošanas izmaksas ir 34 tūkstoši eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu