Ar sieriem, sauso pienu un saldējumu startējam vērienīgā izstādē Ķīnā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Piena pārstrādes koncerns «Food Union» kā vienīgais Latvijas pārstāvis piedalās vienā no lielākajām pārtikas izstādēm pasaulē «World of Food Beijing 2014», kas sākusies šodien Pekinā un ilgs līdz 28.novembrim, informēja koncernā ietilpstošās AS «Rīgas piena kombināts» valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

«World of Food Beijing 2014» ir lielākā pārtikas izstāde Ķīnā, kā arī ļoti nozīmīgs notikums valsts ziemeļu reģionā, kas ir visstraujāk augošais un vispievilcīgākais reģions pārtikas produktu importam ar 200 miljonu iedzīvotāju tirgu.

«Food Union» izstādē eksponēs zīmola «Rasa» un svaigos un kausētos sierus, «Rasēns» piena dzērienus bērniem, «Limbažu piena» svaigo sieru un «Lapzemes sieru Valmiera», kā arī industriālos produktus - sauso pienu un sausās piena sūkalas. Tāpat «Food Union» stendā prezentēs saldējumu «Ekselence» un «Pols», kā arī augļu saldējumu «Nu Fruit» un «Nu Smoothie».

«Patlaban Ķīna ir pasaulē lielākais piena produktu, galvenokārt piena pulvera, importa tirgus. Taču Ķīnas tirgus nav homogēns, patērētāju gaumes reģionos atšķiras un tās strauji attīstās. Tādēļ īpaša nozīme ir kontaktu nodibināšanai ar lokālajiem partneriem - tirdzniecības ķēdēm, izplatītājiem,» sacīja Staņēvičs.

Viņš arī atzina, ka uzņēmumam līdz šim izdevies veiksmīgi nodibināt kontaktus Šanhajas reģionā, taču, pateicoties dalībai «World of Food Beijing», plānots kontaktu loku paplašināt arī Ķīnas ziemeļu reģionā - Pekinā, Tiandžinā, Hebejā un citās pilsētās, kā arī iegūt atsauksmes par produktiem no potenciālajiem pircējiem.

Tāpat uzņēmuma vadītājs atzina, ka decembra sākumā «Food Union» tiek gaidīti Ķīnas attiecīgo dienestu inspektori, kuri sertificēs konkrētus produktus eksporta sākšanai uz Ķīnu.

«World of Food Beijing 2014» izstāde pirmo reizi notiek starptautiskā izstāžu operatora «Anuga» paspārnē. Tā norisināsies Ķīnas nacionālajā konferenču centrā Pekinā, 500 izstādes dalībniekiem aizņemot vairāk nekā 22 000 kvadrātmetru izstāžu telpu. Plānots, ka izstādi apmeklēs 203 uzņēmumu pārstāvji no 23 pasaules valstīm. «Food Union» stends atrodas Eiropas piena produktu kopstendā.

Kā ziņots, jau iepriekš Ekonomikas ministrija uzsvēra, ka saistībā ar Krievijas embargo pārtikas preču ražotājiem patlaban ir rasta iespēja eksportēt preci uz Ķīnu, savukārt produkcijas apjoms būs atkarīgs no ražotāju spējas konkurēt ar savas preces kvalitāti pārsātinātajā Āzijas tirgū.

Krievijas aizlieguma dēļ veidojas piena pārprodukcija visā Eiropas Savienībā, kas ietekmē cenas, līdz ar to ražotājiem jāpievēršas jauniem tirgiem. Latvija ir pirmā Baltijas valsts, kam būs sertifikācija piena produktu eksportam uz Ķīnu. Ķīnas inspektori jau ir bijuši Latvijā, vēl viena vizīte gaidāma tuvākajā laikā, tālāk viss atkarīgs no pašu uzņēmēju iniciatīvas un vēlmes saņemt Ķīnas tirgum nepieciešamo sertifikātu, norādīja ministrijā.

Tikmēr Latvijas-Ķīnas Biznesa padomes valdes priekšsēdētājs Artis Kampars (V) sacīja, ka Latvijas piena tirgotājiem jārēķinās, ka Ķīnā īpaši pieprasīts pasterizētais piens un piena pulveris.

«Viens pasterizēta piena litrs Šanhajas veikalā maksā no 2,50 līdz 3,70 eiro, bet svaigs piens - līdz astoņiem eiro par vienu litru. Patērētājs ir gatavs maksāt par pienu. Ja 2000.gadā Ķīnā piena patēriņš eiro izteiksmē vērtēts 34 miljardu apmērā, nākamo gadu prognoze ir 70 miljardi. Patlaban piens tiek importēts no Jaunzēlandes, Austrālijas, tomēr ES produkti Ķīnā patlaban kotējas visaugstāk,» sacīja Kampars.

Kā ziņots, 2012.gadā no Latvijas uz Ķīnu tika eksportēti lauksaimniecības, pārtikas un zivsaimniecības produkti par 4,76 miljoniem eiro.

«Food Union» patlaban ir aptuveni 800 darbinieki, bet apvienotā uzņēmuma apgrozījums pērn pārsniedza 100 miljonus eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu