Aptauja: sākot uzņēmējdarbību, biznesa plāns ir 41% uzņēmumu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Sākot uzņēmējdarbību, biznesa plāns ir 41% Latvijas mikro, mazu un vidējo uzņēmumu, atsaucoties uz «Swedbank» uzņēmumu tīkla «Business Network» aptauju, pavēstīja bankas ārējās komunikācijas vadītāja Vineta Savicka.

Tostarp viņa atzīmēja, ka 26% uzņēmēju biznesa plāns ir bijis uzņēmējdarbības sākumā, savukārt 15% biznesa plāns tiek regulāri atjaunots atbilstoši faktiskajai uzņēmuma attīstībai un tirgus situācijai.

Aptaujā arī secināts - ja vidēji 35% aptaujāto uzņēmumu ir izdevies piesaistīt finansējumu kādu ideju realizācijai, tad starp uzņēmumiem, kas regulāri atjauno biznesa plānu, tādu ir 54%, bet starp uzņēmumiem, kuriem biznesa plāns ir ticis izstrādāts, sākot uzņēmējdarbību – 50%.

Līdzīga tendence, pēc aptaujas datiem, ir arī attiecībā uz uzņēmuma paša izaugsmi – jo rūpīgāka pieeja biznesa plānam un regulārāk tas tiek atjaunots, jo lielāka ir iespēja uzņēmumam augt un attīstīties. Ja starp uzņēmumiem, kuri regulāri atjauno biznesa plānus, darbības gaitā izaugsmi pieredzējuši pilnīgi visi, tad uzņēmumu grupā, kam biznesa plāna nav, biznesa apmēru izdevies audzēt 86%.

«Uzņēmumam svarīgi laikus identificēt savas komercdarbības stiprās un arī vājās puses, kas ir neatņemama biznesa plāna sastāvdaļa. Tāpēc regulāra biznesa plāna atjaunošana var ne tikai palīdzēt uzturēt savu uzņēmēja gēnu tonusā, bet arī, kā apliecina aptaujas rezultāti, veiksmīgāk piesaistīt investīcijas biznesa izaugsmei un konrutēspējas celšanai. Pastāvīga biznesa plāna aktualizēšana ļauj pilnveidot arī tādas uzņēmējiem svarīgas kompetences kā analītisku domāšanu un plānošanas spējas, tirgus pārzināšanu un mērķorientāciju,» sacīja «Swedbank» uzņēmumu tīkla «Business Network» vadītāja Evita Jansone.

Aptauja veikta 2014.gada oktobrī, aptaujājot 100 mikro, mazu un vidēju uzņēmumu īpašniekus un augstākā līmeņa vadītājus Rīgā un citās Latvijas pilsētās.

Pēc aktīvu apmēra «Swedbank» ir lielākā banka Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu