Pētījums: Personīgo finanšu situāciju kā labu vai izcilu vērtē 57% iedzīvotāju (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Vairāk nekā puse jeb 57% iedzīvotāju personīgo finanšu situāciju vērtē kā labu vai izcilu, liecina jaunākais pētījumu kompānijas «Nielsen» starptautiskais patērētāju noskaņojuma un paradumu pētījums.

Pētījumā secināts, ka optimisms par personīgo finanšu situāciju kopumā nav uzlabojies. Salīdzinot ar 46% 2009.gadā, šogad personīgo finanšu situāciju kā labu vai izcilu novērtēja 57% respondentu. Tas ir par 11 procentpunktiem vairāk.

Taču, piemēram, optimisms par iespējām darba tirgū pieaudzis par 21 procentpunktu. Kopumā 52% aptaujāto uzskata, ka tuvākā gada laikā darba tirgus būs labā vai izcilā stāvoklī. Tas ir par diviem procentpunktiem vairāk nekā iepriekšējā ceturksnī.

Šāds neliels pieaugums vērojams katrā pētījuma posmā kopš 2009.gada, kad visā pasaulē optimismu par iespējām darba tirgū apliecināja vien 31% respondentu.

Lielākais optimisma pieaugums darba iespēju jomā vērojams Ziemeļamerikā, kur pēdējā gada laikā tas pieaudzis par deviņiem procentpunktiem, sasniedzot 55%.

Pozitīvs noskaņojums šajā laikā audzis arī citos tirgos - par septiņiem procentpunktiem Āzijas un Klusā okeāna valstīs, sasniedzot 66%, par sešiem procentpunktiem Vidējos Austrumos un Āfrikā, sasniedzot 46%, un par pieciem procentpunktiem Eiropā, sasniedzot 31%. Savukārt Dienvidamerika ir vienīgais reģions, kur šis rādītājs pasliktinājies, - tur piedzīvots astoņu procentpunktu kritums, nolaižoties līdz 34% atzīmei.

«Nielsen» vecākā viceprezidente Luīze Kīlija norāda, ka atšķirības vidusšķiras noskaņojumā attīstītajās un attīstības valstīs vērojamas ilgtermiņā. ASV un Rietumeiropā strukturāli pavājinājies vidējo ienākumu sektors, pieaugot mazāk apmaksātajam sektoram.

«Īpaši Eiropā jūtama arī arvien lielāka atšķirība starp jauniem un gados vecākiem cilvēkiem, kur jaunāko vidū vērojams augsts bezdarba līmenis vai kvalifikācijai neatbilstoša nodarbinātība. Pretēja tendence vērojama attīstības valstīs, kur pēdējo gadu laikā vidusšķira strauji palielinājusies, un tās pieaugums sagaidāms arī turpmāk,» skaidro Kīlija.

«Nielsen» starptautiskais patērētāju noskaņojuma un patēriņa paradumu pētījums («The Nielsen Global Survey of Consumer Confidence and Spending Intentions») tika veikts no šā gada 13.augusta līdz 5.septembrim, kad tika aptaujāti vairāk nekā 30 000 patērētāju 60 pasaules valstīs - Āzijas un Klusā okeāna reģionā, Eiropā, Latīņamerikā, Vidējos Austrumos, Āfrikā un Ziemeļamerikā.

«Nielsen» pētījums aptver tikai tos iedzīvotājus, kuriem pieejams internets. Tā izplatība dažādos reģionos atšķiras. Lai valsti iekļautu pētījumā, «Nielsen» seko standartam - interneta pieejamība vismaz 60% teritorijas vai desmit miljoni interneta lietotāju. Ķīnā un Subsahāras Āfrikā tika izmantota jaukta metodoloģija, aptaujājot 3500 respondentus Ķīnā un 1600 respondentus Ganā, Nigērijā un Kenijā.

«Nielsen Global Survey», kas iekļauj Starptautisko patērētāju noskaņojuma indeksu («Global Consumer Confidence Index»), tiek veikts reizi ceturksnī kopš 2005.gada.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu