Jauns aizdevums 17,3 miljonu eiro austrumu-rietumu dzelzceļa koridora modernizācijai (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Ziemeļu investīciju banka un VAS «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) parakstījuši jaunu līgumu par aizdevuma piešķiršanu 17,3 miljonu eiro apmērā dzelzceļa posma modernizācijai austrumu-rietumu transporta koridorā.

Aizdevuma termiņš ir 15 gadi. Tas esot trešais Ziemeļu investīciju bankas aizdevums LDz otrā sliežu ceļa izbūvei 52 kilometru garā posmā Skrīveri-Krustpils. Divi pirmie aizdevumi 25,6 miljonu eiro apmērā tika piešķirti 2010. un 2012.gadā.

Kā skaidro uzņēmumā, posms atrodas LDz apsaimniekotajā stratēģiski svarīgajā austrumu-rietumu transporta koridorā, kas savieno transporta mezglus Krievijā un Baltkrievijā ar jūras ostām Latvijā. Dzelzceļa posma modernizācija paplašinās tā caurlaides spēju par 1,5 miljardiem tonnu kilometrā (t/km) gadā, kas ļaus uzņēmumam palielināt pārvadāto kravu apjomu par 8% gadā. Posma izbūve sākusies 2011.gadā un nodošana ekspluatācijā ir plānota līdz šī gada beigām.

Koncerns LDz sastāv no valdošā uzņēmuma VAS «Latvijas Dzelzceļš» un piecām meitassabiedrībām, kas nodrošina dzelzceļa pārvadājumus, infrastruktūras uzturēšanu un ritošā sastāva servisu.

Ziemeļu investīciju banka ir kopējā Ziemeļu un Baltijas valstu starptautiskā finanšu institūcija. Tā izsniedz ilgtermiņa aizdevumus, ar mērķi stiprināt konkurētspēju un nodrošināt atbalstu veselīgai videi. Ziemeļu investīciju banka ir augstākais iespējamais kredītreitings - «AAA/Aaa» - vadošo reitingu aģentūru «Standard&Poor's un Moody's» novērtējumā.

Kā ziņots, LDz šogad infrastruktūrā investēs 220,15 miljonus eiro, nākamgad - 166,73 miljonus eiro.

Līdz šā gada beigām plānots pabeigt projektu, kura laikā tiek izbūvēts otrs sliežu ceļš posmā Skrīveri-Krustpils. Šis projekts izmaksā kopumā 93,2 miljonus eiro. Otrs sliežu ceļš ļaus palielināt dzelzceļa infrastruktūras caurlaides spēju un kustības drošību.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu