Ostu regula Briselē tiek virzīta tālāk; tajā nepieņemamas normas (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

Lai arī Latvija neatbalsta regulas izstrādi, kas paredzēs izveidot tirgus piekļuvi ostas pakalpojumiem un ostu finanšu pārredzamības sistēmu, tā tiek virzīta tālāk. Līdz ar to Latvija plānojusi aktīvi sniegt savus pretargumentus nepieņemamajām normām, par to nozares speciālistus šodien informēja Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.

Kā Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē skaidroja Maldups, mūsdienās, ja grib attīstīties tādas konkurences apstākļos, kādi ir Baltijas reģionā, ostu galvenais priekšnosacījums esot būt maksimāli neatkarīgām un elastīgām, kā arī spēt ātri piedāvāt katram konkrētam klientam vispiemērotākos un konkurētspējīgākos nosacījumus. Tā kā regula Eiropas Savienības (ES) līmenī tiek virzīta tālāk, Latvija pastāvīgi turpināšot piedalīties visās apspriedēs un pamatoti argumentēšot savus priekšlikumus.

Kā skaidro Satiksmes ministrijā, Eiropas Komisijas (EK) ierosinājums minētajai regulai paredz, ka tiktu veidots vienots ES normatīvais ietvars ostu regulējumam. Latvija to neatbalstot, jo tā paredz virkni ierobežojumu ostu pārvaldēm, nepamatotas pilnvaras EK iejaukties ostu darbībā un dažādas «nelietderīgas» administratīvas barjeras un birokrātiju.

Maldups atzina, ka dažas prasības regulas izstrādes gaitā jau ir mīkstinātas vai arī izņemtas kā pārspīlētas, piemēram, par kontrolējošās iestādes izveidošanu ostu kontrolei.

Tālāk Latvijas pozīciju plānots saskaņot ar ministrijām un iesaistītām pusēm.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu