Sociālajos tīklos jūlijā lielāko lēcienu piedzīvo saldējuma zīmols «Premia»

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Jūlijā Latvijas ietekmīgāko zīmolu topa augšgals saglabājies nemainīgs, daži zīmoli, izmantojot īstermiņa akcijas, piedzīvojuši strauju kāpumu, informēja «DDB Latvia» sociālo mediju projektu vadītājs Krists Krieviņš.

Latvijas ietekmīgāko zīmolu topa augšgalā ziņu, izklaides un interešu portāli tradicionāli saglabājuši nemainīgas pozīcijas. Jūlijā vadošo piecinieku joprojām veidojuši - «Dievietei», «Delfi», «Brīvbrīdis.lv», «Apollo» un «Spoki».

Ja portāli sociālajos medijos var paļauties uz neizsīkstošu informācijas plūsmu, tad citi zīmoli lielākoties izvēlējušies īstermiņa akcijas. Arī jūlija topā atrodami tādi, kuri izmantojuši šādas īstermiņa akcijas un ierindojušies starp ietekmīgākajiem. «Skrīveru Saldumi», aicinot balsot par jaunas konfektes «Gotiņa» garšu, pacēlušies par 134 pozīcijām, ierindojoties devītajā vietā. Visstraujākais izrāviens gada karstākajā laikā izdevies saldējuma zīmolam «Premia», kas, izmantojot «Draugiem.lv» aplikāciju, pacēlies par 174 vietām. Savukārt «CV-Online», aicinot atrast savu ideālo darbavietu, pakāpies par 87 vietām un sasniedzis topa 35.vietu.

Iepriekšējos gados ievērojams skaits zīmolu jūlija īstermiņa akcijās paļāvies uz «Positivus» un «Summer Sound» festivālu popularitāti. Izspēlējot festivāla biļetes, zīmoli ieguva sociālo mediju lietotāju uzmanību. Šogad šādu konkursu bijis mazāk, turklāt ar festivāliem saistītās aktivitātes ir kļuvušas radošākas, sasniedzot kvalitatīvāku auditoriju un tādējādi palielinot izredzes to noturēt arī pēc aktivitāšu noslēguma.

«Summer Sound» ģenerālsponsors LMT ierindojies ietekmīgāko zīmolu topa 13.vietā, «Pieci.l»v sasniedzis «Facebook» topa devīto vietu, bet «Lattelecom» ierindojies 25.vietā. Visi zīmoli komunikācijā izmantojuši sev specifiskās priekšrocības, piemēram, ļaujot izmantot tālruni, lai pasūtītu dziesmu «Spotify» ballītē, klausīties «Positivus» tiešraidi jebkurā vietā Latvijā, atskatīties uz labākajiem 2014.gada koncertiem un tajā visā dalīties ar saviem draugiem.

Jūlijā lietotāju radīts saturs savu ietekmi parādījis «Instagram» topā. Ar 30 000 iesaistes vienību «Positivus» pārliecinoši ieņem pirmo vietu, trīs reizes pārsniedzot līdzšinējā līdera «QooQoo Fashion» rādītājus un atstājot to otrajā vietā. «Ghetto Games» ieņem augsto piekto vietu, bet labāko pozīciju no jūlija debitantiem sasniegusi Liepājas pilsēta ar 13.vietu.

«Instagram» saturu komunikācijā veiksmīgi izmantojis Latvijas Pasts, piedāvājot risinājumu, kas ļauj izsūtīt «Instagram» attēlus kā pastkartes, tādējādi sasaistot sociālo mediju vidi ar fizisko. Kaut gan apjoms nebija liels (1000 pastkartes), balstoties un to izsūtīšanas ātrumu, Latvijas Pasts pierādījis, ka šāda veida risinājumu potenciāls vēl ne tuvu nav izsmelts, skaidro eksperti.

Vērojot starptautisko sociālo mediju centienus veicināt kvalitatīva satura radīšanu, atzinīgi vērtējami arī Latvijas zīmolu pūliņi izmantot šīs tendences savā komunikācijā. Arvien vairāk izvēlas iet grūtāko ceļu - radīt risinājumus, kuros dominē atjautīgas idejas, ērti pieejams saturs un unikālas priekšrocības, ko zīmols var piedāvāt saviem sekotājiem, norāda speciālisti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu