Līdz ar jaunajiem vilcieniem varētu palielināt biļešu cenas (31)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Līdz ar jaunu vilcienu piegādi Latvijā varētu nākties palielināt biļešu cenas, ceturtdien Latvijas Radio raidījumā «Krustpunktā» sacīja pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Viņš sacīja, ka pašreizējās biļešu cenasir ļoti zemas, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, un uzņēmumam var nākties tās celt, lai gūtu papildus ieņēmumus, kad kompānija saņems jaunus vilcienus. «Es pieļauju, ka, parādoties jauniem vilcieniem, mēs varētu runāt par to, ka šīs biļetes varētu maksāt dārgāk,» atzina Lubāns, piebilstot, ka to būtu jādara, vērtējot situāciju transporta jomā kopumā, jo cilvēki var izvēlēties arī autobusu satiksmi vai privāto transportu.

Tāpat viņš norādīja, ka jaunais iepirkums, visticamāk, būs sarunu procedūra nevis atklāts konkurss. Tādējādi būšot iespēja sarunās ar pretendentiem precizēt piedāvājuma detaļas. Savukārt par to, vai jaunie vilcieni tiks pirkti vai nomāti ,skaidrība vēl neesot.

Pēc viņa teiktā, nepieciešams arī izvērtēt noteikto termiņu pirmo vilcienu piegādei - 2016.gadu -, lai nesašaurinātu pretendentu loku. Pašreiz gan uzņēmuma mērķis joprojām ir pirmos vilcienus saņemt 2016.gadā.

Lubāns arī pastāstīja, ka kompānijai ir alternatīvs plāns līdz 2020.gadam, ja jaunus vilcienus iegādāties neizdodas - veikt kapitālo remontu vecajiem, kas varētu izmaksās no diviem līdz pieciem miljoniem eiro gadā.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka «Pasažieru vilciens» 23.jūlijā pārtrauca jauno elektrovilcienu iepirkumu, norādot, ka tā turpināšana neatbilst kompānijas interesēm un finansiālajām iespējām.

Tāpat ziņots, ka «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu nomas iepirkumā triju pretendentu starpā par uzvarētāju atzina Šveices kompāniju «Stadler». Vienošanās paredzēja nomāt 25 elektrovilcienu sastāvus ar iespēju to skaitu palielināt līdz 45. Bija plānots pēcāk vilcienus izpirkt. Kopējā līgumcena - 273,904 miljoni eiro.

Līgums gan noslēgts netika - Satiksmes ministrija pauda bažas par «Pasažieru vilciena» spēju attiecīgo darījumu finansēt un uzdeva kompānijas toreizējai vadībai veikt precizētus aprēķinus. Pēc to saņemšanas ministrijas pārstāvji norādīja, ka aprēķini nesniedz pamatojumu uzņēmuma spējai finansēt elektrovilcienus nomas darījumu, un paziņoja, ka kompānijas valdi atlaidīs. Pēc tam «Pasažieru vilciena» valde Arta Birkmaņa vadībā atkāpās pati, bet Satiksmes ministrija iecēla jaunu kompānijas valdi - tas vadītājs ir ilggadējais Autotransporta direkcijas vadītājs Andris Lubāns.

Jaunajai valdei bija uzdots atrast risinājumu vilcienu iegādei, kā arī «Pasažieru vilciena» finansiālajām problēmām - līdz 2024.gada kompānijas budžetā ik gadu iztrūkst ap 14 miljoniem eiro.

«Pasažieru vilciens» jaunus vilcienus cenšas iegādāties kopš 2009.gada. Kopš tā laikā uzņēmumā ir nomainījušās trīs valdes - pirmo vadīja Andulis Židkovs, otro - Nils Freivalds, bet trešo - Birkmanis.

«Pasažieru vilciens» ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošā «Latvijas Dzelzceļa» veiktajām funkcijām. Iepriekš «Pasažieru vilciens» 100% bija «Latvijas Dzelzceļa» meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Komentāri (31)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu