Gaidāmas izmaiņas automātiskajos maksājumos; esošie risinājumi tiks slēgti (42)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: swedbank

Pēc pieciem mēnešiem Latvijā tiks slēgti līdzšinējie automātiskās rēķinu apmaksas risinājumi. To vietā gaidāmi jauni banku pakalpojumi, kas būšot vēl pieejamāki.

Portāls TVNET ir saņēmis kādas lasītājas rakstīto saistībā ar automātiskajiem maksājumiem, kuru sistēmu plānojot mainīt Swedbanka un SEB. Viņa raksta: «Līdz šim bija ļoti ērti lietot šo pakalpojumu dažādiem regulārajiem ikmēneša norēķiniem, taču šobrīd nav skaidrs, kādas ir paredzētās pakalpojuma cenas izmaiņas, ne arī norises, jo šķiet, ka arī norēķinu kārtība mainīsies.

Tāpat arī liekas, ka iesaistītās kompānijas (piemēram, telekomunikāciju) ir neizpratnē, jo tām visa starpā arī būtu jāievieš noteiktas izmaiņas savās klientu norēķinu sistēmās.»

Ar šīm lasītājas bažām iepazīstinājām arī banku pārstāvjus. Swedbank komunikācijas virziena vadītāja Kristīne Jakubovska TVNET atgādināja, ka par šīm izmaiņām nesen informēja Latvijas Komercbanku asociācija, jo

gaidāmās izmaiņas attiecas kopumā uz visu Latviju.

No 2015. gada 1. janvāra, noslēdzot Latvijas iekļaušanos vienotajā eiro maksājumu telpā, stāsies spēkā Eiropas Parlamenta regulas Nr. 260/2012 prasības, līdz ar ko Latvijā tiks slēgti līdzšinējie automātiskās rēķinu apmaksas (ARA) risinājumi.

«Lai klienti arī turpmāk varētu izmantot ērtas standartizētas rēķinu apmaksas iespējas, Swedbank pārņem Ziemeļeiropas veiksmīgo praksi un no šā gada decembra ieviesīs jaunu pakalpojumu internetbankā: e-rēķinus (sadaļā «E-rēķini»).

Šajā sadaļā katrs internetbankas lietotājs varēs apskatīt visus iesūtītos e-rēķinus, noskaidrot detalizētu informāciju par tiem, apmaksāt rēķinus, nospiežot vienu pogu, kā arī noformēt automatizētu regulāru e-rēķinu apmaksu. Sadaļas dizains tiek veidots pēc Igaunijā izstrādāta parauga.»

Foto: swedbank

Swedbank apzina visus uzņēmumus, kas izmanto esošo automātiskās apmaksas risinājumu, lai noskaidrotu, kuri būs gatavi ieviest saviem klientiem jauno risinājumu jau līdz šā gada beigām –

šo uzņēmumu klientiem līdzšinējie ARA līgumi turpinās darboties jau kā automatizēta e-rēķinu apmaksa.

Lai nodrošinātu jaunā risinājuma ieviešanu jau šogad saviem klientiem, uzņēmumi aicināti laikus tam sagatavoties.

Automatizētās regulārās e-rēķinu apmaksas pakalpojums maksātājam būs bez komisijas maksas, bet komisija par pārskaitījumu internetbankā būs standarta, atbilstoši cenrādim (Swedbank kontu ietvaros bez maksas, kas ir lielākā daļa no visiem, bet uz citu banku – 0,36 eirocenti). Līdz ar to bankas pārstāve uzskata, ka pakalpojums maksātājiem kļūs vēl pieejamāks.

Decembra sākumā Swedbank katram klientam, kas izmanto automātisko rēķinu apmaksu, nosūtīs informāciju par uzņēmumiem, kuri jau šogad pāries uz jauno risinājumu. Ja uzņēmums e-rēķinus ieviesīs pēc Jaunā gada, tad tiem regulāro apmaksu varēs pieslēgt no jauna.

Savukārt SEB bankas korporatīvās komunikācijas vadītājs Mārtiņš Panke TVNET klāstīja, ka pašlaik norit IT sistēmu izstrāde un sagatavošana, kā arī juridisko līgumsaistību kārtošana ar partneriem, tostarp lielākajiem pakalpojumu sniedzējiem gan telekomunikāciju, gan citās jomās.

Klienti par gaidāmajām izmaiņām gan noslēgtajos līgumos, gan tarifos tiks informēti savlaicīgi,

vairākus mēnešus pirms izmaiņu stāšanās spēkā, lai varētu pieņemt informētu lēmumu par tālāko rīcību. «Mūsu mērķis ir šim pakalpojumam saglabāt gan funkcionalitāti, ko novērtē daudzi no mūsu klientiem, gan arī pieejamību,» Panke norādīja.

Rēķinu nosūtīšanas infrastruktūras uzturētāja OpusCapita izpilddirektors un valdes loceklis Aldis Greitāns TVNET skaidroja, ka uzņēmuma risinājums ERRA (elektroniska regulāra rēķinu apmaksa) ir veidots tā, lai pāreja uz jauno pakalpojumu gan uzņēmumiem, gan to klientiem būtu pēc iespējas ērtāka un prasītu pēc iespējas mazākus resursus.

Rēķina saņēmējiem – maksātājiem līdz ar ERRA ieviešanu savā interneta bankā būs iespēja aplūkot rēķinu, noteikt rēķina apmaksas datumu, kā arī nepieciešamības gadījumā apturēt kārtējo rēķina automātisko apmaksu un veikt rēķina apmaksu «manuāli».

«OpusCapita gadījumā vienīgās izmaiņas, kas skartu uzņēmumus, būtu nepieciešamība nosūtīt papildu informāciju uz klientu banku ar OpusCapita starpniecību. Īsāk sakot - ja līdz šim uzņēmumiem bija jānosūta tikai maksājuma veikšanai nepieciešamā informācija, tad tagad

uzņēmumiem būs jānosūta visa ar rēķinu saistītā informācija.

Citos gadījumos, piemēram, Swedbank, uzņēmumu klientiem būs jāpiesakās rēķina saņemšanai savā interneta bankā un atsevišķi jāslēdz līgums ar katru pakalpojuma sniedzēju par tā apmaksu.»

Komentāri (42)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu