Lubāns: Neesam iluzionisti, lai piecos mēnešos ietaupītu 13 miljonus, bet piecus miljonus varam (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

«Pasažieru vilciens» atlikušajos piecos gada mēnešos plāno samazināt uzņēmuma budžeta deficītu par pieciem miljoniem un gadu beigt ar aptuveni astoņu miljonu eiro deficītu, intervijā sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

Viņš skaidro, ka uzņēmumā ir iespējas ietaupīt. «Nav, protams, atrastas ietaupījumam četras pozīcijas pa miljonam. To ir daudz vairāk - par pārsimt tūkstošiem vienā vietā, otrā vietā, turklāt būs neliela ekonomija infrastruktūras maksā, jo vasarā un rudenī plānoti diezgan daudzi maršrutu remontdarbi uz līnijām. Redzam arī, ka veidojas degvielas ekonomija. Tie ir operacionāli ietaupījumi, kurus summējot redzam, ka varam samazināt deficītu no 13 miljoniem un ka varam cienīgi piedāvāt arī 2014.gada budžetu,» skaidro Lubāns.

Viņš arī norāda, ka situācija nav viegla -

uzņēmumam ar 60 miljonu eiro apgrozījumu jau no gada sākuma tika plānots 13 miljonu eiro budžeta deficīts.

«Neesam iluzionisti un divu nedēļu laikā novērst 13 miljonu eiro deficītu nevaram,» secina Lubāns, kas šajā amatā iecelts aptuveni pirms divām nedēļām.

Ja taupības pasākumi būtu sākti gada sākumā, ietaupījums varētu būt lielāks, skaidro uzņēmuma vadītājs, norādot, ka nedaudz pārskatīti ir gan elektrovilcienu remontu grafiki, gan tiek mainītas amortizācijas uzskaites procedūras un kārtība, kā arī domāts nedaudz palielināt ieņēmumus. «Kopā dod četru līdz piecu miljonu eiro ietaupījumu. Tas ir ļoti daudz, jo šajā gadā ir palikuši tikai pieci mēneši,» skaidro Lubāns.

Kā ziņots, satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) žurnālistiem iepriekš skaidroja, ka iepriekšējā PV valde pieprasījusi 14 miljonus eiro šogad un 16 miljonus eiro nākamgad, lai samaksātu «Latvijas Dzelzceļam» (LDz) par infrastruktūras izmantošanu, kaut gan šāda nauda nav paredzēta budžetā. Šogad valsts dotācija PV ir 32 miljoni eiro, un ar to uzņēmumam jāiztiek.

Jau ziņots, ka 8.jūlijā tika iecelta jauna valde - par «Pasažieru vilciena» jauno valdes priekšsēdētāju tika iecelts Lubāns, valdes locekļi - Māris Bremze un Mikus Pērse.

AS «Pasažieru vilciens» jaunā valde 23.jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.

Valde plāno līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kādā veidā nonākt līdz veiksmīgai ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā - līdz 2016.gadam, teikts uzņēmuma paziņojumā medijiem.

«Pasažieru vilciena» jaunā valde divu nedēļu laikā kopš savas darbības sākuma ir pārskatījusi un apstiprinājusi uzņēmuma iepriekšējā finanšu gada pārskatu. Iesniegšanai akcionāram sagatavoti arī 2014.gada budžeta grozījumi, kuros atrasta iespēja optimizēt resursus un samazināt zaudējumus par vismaz pieciem miljoniem eiro.

«Pasažieru vilciena» valde panākusi principiālu vienošanos ar VAS «Latvijas Dzelzceļš» par infrastruktūras pamatpakalpojumu maksājumu kārtību.

Šī ir jau otrā reize, kad neizdodas iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012.gada aprīlī, «Pasažieru vilciens» un Spānijas uzņēmums «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF) parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās «Pasažieru vilciena» valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Taču par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta. Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu