«Stadler»: FLIRT vilcieni Latvijas gadījumā ir labākā izvēle (70)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Šveices vilcienu ražotājs «Stadler Bussnang AG» («Stadler») AS «Pasažieru vilciens» (PV) elektrovilcienu nomas iepirkumā iesniedza godīgu un konkurētspējīgu piedāvājumu, kas balstīts uz reālistisku pašizmaksu un finansēšanas izdevumiem, kāds patlaban tirgū pastāv, ņemot vērā šādu darījumu struktūru, teikts «Stadler» paziņojumā.

«Stadler» piedāvātie FLIRT tipa vilcieni Latvijas gadījumā ir labākā izvēle, uzsvērts uzņēmuma paziņojumā.

«Stadler» apstiprina, ka ir saņēmis oficiālu paziņojumu no PV par uzvaru vilcienu nomas konkursā. Lai arī «Stadler» vēl pilnībā nav iepazinies ar vērtējumu, uzņēmums ir gandarīts par tā iznākumu un PV lēmumu nomāt FLIRT tipa vilcienus.

Uzņēmums norāda, ka šis ir pasaules klases pasažieru vilciens, kas nodrošinās augstu komforta un drošības līmeni pasažieriem, kā arī ekonomiskas uzturēšanas izmaksas pasūtītājam, jo FLIRT tipa vilciens jau ir pārbaudīts un atzīts «Stadler» produkts. «Stadler» ir pārdevis jau 962 šāda tipa vilcienus visā pasaulē, kas ir apliecinājums to kvalitātei un uzticamībai.

«Stadler» uzsver, ka FLIRT vilcieni jau ir pierādījuši savu kvalitāti Latvijas kaimiņvalstīs Somijā, Baltkrievijā un Igaunijā, kur arī ir platsliežu dzelzceļš un mainīgi laika apstākļi - siltas vasaras un aukstas ziemas. Vilcienu spēja izturēt šādas laika apstākļu svārstības bija arī viens no galvenajiem nosacījumiem iepirkumā.

81 FLIRT elektrovilciens jau patlaban kursē pa platsliežu dzelzceļiem vairākās valstīs un ir pierādījis savu drošumu un kvalitāti. Piemēram, Igaunijā vilcienu pieejamības līmenis pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai nepārtraukti ir ap 99,5%. Proti, tiem faktiski nav tādu tehnisku problēmu, kas liegtu doties reisā, uzsver «Stadler».

Uzņēmuma paziņojumā norādīts, ka projekts pilnā apjomā tiek finansēts, izmantojot līzingu, ko nodrošina labi zināmas globālas finanšu institūcijas. Finansējums tiks nodrošināts, balstoties uz starptautiskā finanšu tirgus cenām un bez jebkādas valsts garantiju nepieciešamības.

«Stadler» norāda, ka tehniskā ziņā Latvijas vilcieni būs ļoti līdzīgi tiem FLIRT vilcieniem, kas jau kursē Igaunijā. Pateicoties jaunajiem vilcieniem, Igaunijā pasažieru skaits elektrovilcienos pieaudzis par 60%. Turklāt jaunie elektrovilcieni jau ļāvuši Igaunijas pasažieru pārvadātājam «Elron» būtiski ietaupīt, bremzēšanas laikā atgriežot enerģiju elektrotīklā. Šī ekonomija ļāva «Elron» palielināt reisu biežumu par 56%, saglabājot iepriekšējo izmaksu līmeni, skaidro «Stadler».

Uzņēmuma paziņojumā teikts, ka Igaunijā elektrovilcienu maksimālais ātrums ir 160 kilometri stundā, bet paātrinājums - 1,2 metri sekundē, kas ir ievērojams rādītājs šajā vilcienu segmentā. Lielais maksimālais ātrums un paātrinājums ļauj mašīnistiem atgūt laiku starp divām pieturām, pat ja vilciens ievērojami kavējas.

«Stadler» norāda, ka mašīnista kabīnei ir ergonomisks, moderns dizains, kas ievērojami uzlabo darba apstākļus, un, pateicoties mūsdienu vadības sistēmai un drošai vilcienu kontrolei, tagad vilcienu var vadīt viens cilvēks. Arī pasažieriem novērojami lieli komforta uzlabojumi, jo visi vilcieni ir apgādāti ar modernām informācijas sistēmām, gaisa kondicionētājiem, bezmaksas 4G bezvadu internetu, datoru galdiem, kontaktligzdām piezīmjdatoru vai mobilo telefonu uzlādei, videonovērošanas sistēmu un daudzfunkcionālām zonām, kas piemērotas ratiņkrēslu, bērnu ratiņu vai velosipēdu pārvadāšanai. Pasažieru brīvu un ātru kustību nodrošina platās durvis vagonu abās pusēs.

«Stadler Rail Group» piegādā klientu vajadzībām pielāgotus sliežu transportlīdzekļu risinājumus. Grupas uzņēmumi atrodas Šveicē (Altenreina, Busnanga, Vintertūra un Bīle), Vācijā (Berlīne-Pankova, Berlīne-Hohenšenhauzene, Berlīne-Reinikendorfa un Feltena), Polijā, Ungārijā, Čehijā, Itālija, Austrijā, Baltkrievijā, Alžīrija un ASV. Grupa nodarbina ap 6000 strādājošo, tajā skaitā 3000 Šveicē.

Jau ziņots, ka par PV izsludinātā atklātā konkursa par jaunu elektrovilcienu nomu iepirkuma uzvarētāju atzīts Šveices uzņēmums «Stadler Bussnang AG», biznesa portālu «Nozare.lv» informēja uzņēmumā.

Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika izsludināts 2013.gada 25.novembrī. Konkursa mērķis ir nodrošināt jaunus, modernus vilcienus Latvijas iedzīvotājiem, lai garantētu drošu un ekonomisku pārvietošanos atbilstoši pasažieru vajadzībām.

Pēc pretendentu iesniegto dokumentu atvēršanas tika konstatēts, ka «Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA» nav iesniedzis savu piedāvājumu. Savukārt Dienvidkorejas uzņēmuma «Hyundai Rotem Company» iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija bija spiesta noraidīt, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.

Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka PV turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.

Komentāri (70)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu